نجات زنبورعسل های در حال انقراض با جلبک

به گزارش جعبه مهر، تخریب محیط زیست و گل ها و گیاهان به منابع غذایی مورد استفاده زنبورهای عسل آسیب جدی رسانده و در این شرایط استفاده از غذای جلبکی می تواند تا حدی به حل این مشکل یاری کند.

نجات زنبورعسل های در حال انقراض با جلبک

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، جمعیت زنبورهای عسل در سال های اخیر به علل مختلفی کاهش یافته و زنبورداران به تغذیه آنها با استفاده از مواد مصنوعی روی آورده اند.

در میان مواد غذایی که می تواند مورد استفاده زنبورهای عسل قرار بگیرد، ریزجلبک ها منبع غذایی خاصی هستند که تا به حال چندان مورد توجه نبوده اند و حالا توجه محققان را به خود جلب نموده اند.

استفاده از جلبک برای تغذیه زنبورهای عسل از پراکندگی آنها به علت سوء تغذیه و کوشش برای یافتن منابع غذایی جدید جلوگیری می نماید. در واقع جلبک ها می توانند جایگزینی مناسب برای انواع گل هایی باشند که روز به روز به علت تخریب محیط زیست و گرمایش زمین کمیاب تر می شوند.

ریزجلبک ها با تزریق موادی مانند سویا ، عدس ، پروتئین های مخمر و شیر خواص بیشتری پیدا می نمایند و محققان آمریکایی در کوشش هستند با آنالیز های بیشتر در این زمینه استفاده عملیاتی از این روش را ممکن نمایند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6122

به "نجات زنبورعسل های در حال انقراض با جلبک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات زنبورعسل های در حال انقراض با جلبک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید