نکاتی برای آنکه حین رانندگی کمردرد نگیرید

به گزارش وبگردی مهر، دانستن نحوه نشستن در اتومبیل می تواند از کمردرد و دردهای ناحیه ستون فقراتتان جلوگیری نموده و این اطمینان را به شما بدهد که می توانید یک مسافرت خوب را در پیش داشته باشید.

نکاتی برای آنکه حین رانندگی کمردرد نگیرید

به گزارش وبگردی مهر به نقل از نمناک، رانندگی طولانی مدت موجب ایجاد کمردرد و دردهای ناحیه ستون فقرات در بعضی از افراد می شود به طوری که آنها از مسافرت رفتن و نشستن به مدت طولانی در اتومبیل و رانندگی کردن هراس دارند. اگر می خواهید به سفر بروید و به کمر درد دچار نشوید ، باید نحوه نشستن صحیح در اتومبیل را بدانید. در این بخش از به آنالیز روش صحیح و اصولی نشستن در خودرو می پردازیم.

روش های مراقبت از کمر در حین رانندگی

محافظی برای کمرتان درست کنید

برای اینکه هنگام نشستن بر روی جایگاه دچار کمردرد نشوید از یک پتوی کوچک یا ملحفه نازک برای پشت خود یک محافظ درست کنید. از تجارب خود استفاده نمایید و یکی از این وسیله ها را بالای پشتتان و در میان قفسه سینه تان قرار دهید.

می توانید برای راحتی بیشتر از وسیله های نازک تر مانند ملحفه بهره ببرید تا احساس راحتی در قسمت قفسه سینه خود داشته باشید و شانه هایتان آرام باشند و پاهایتان آزادانه حرکت نمایند.

نحوه صحیح نشستن را بیاموزید

نحوه صحیح نشستن را بیاموزید و به کار ببرید ، ممکن است این کار در ابتدا برایتان سخت باشد اما به این کار عادت خواهید کرد و مزایای آن را درک می کنید به طوری که بعد از مدتی دیگر به عادت های سابقتان باز نمی شد.

در حالی که در پشت خود پتو یا ... را قرارداده اید ، به آن تکیه دهید، پاهای خود را به حالت نعل اسبی بالای لگن خود بگذارید. اجازه دهید سرتان استراحت کند و در صورت لزوم جایگاه خود را کمی بیشتر جلویا عقب بکشید.

شرایط ستون فقرات شما باید طوری باشد که شما به جایگاه خود تکیه داده باشید سپس جایگاه خود را جلو بکشید تا زانوهایتان زمان فشار دادن پدال ها خیلی راحت خم شود.

شانه های شما نیز باید به جایگاه چسبیده باشد و زاویه پشتی جایگاه طوری تنظیم شود تا هنگام دور زدن ارنج هایتان خیلی راحت خم شوند.

برای اینکه پاهای شما به طور طبیعی قرار بگیرند ، جایگاه باید به اندازه کافی بلند باشد تا شما بتوانید بیرون را کاملا به راحتی ببینید. در صورت قد بلند بودن می توانید از شیب های قابل تنظیم و راحت بهره ببرید.

از جک تنظیم نماینده جایگاه استفاده نماید.

برای اینکه بتوانید ستون فقرات خود را در شرایط طبیعی قرار دهید باید برای راحتی بیشترتان از جک تنظیم نماینده جایگاه استفاده نماید.

بالش های جایگاه را تنظیم کنید

اغلب مردم بالش های قسمت بالای جایگاه را راحت نمی دانند اما اگر این بالش ها در جای صحیح خود قرار گیرد می توانید سرتان روی آنها بگذارید تا گردنتان استراحت کند. ممکن است در ابتدا زمانی که سرتان را عقب می برید و روی بالش قرار می دهید احساس گیجی بکنید اما این کار برای محافظت از خودتان لازم است.

قسمت بالای بالش باید از انتهای چشمانتان بالاتر قرار گیرد. در صورت درست تنظیم کردن ارتفاع بالش ، این بالش ها از سرتان در برابر آسیب های حاصل از تصادف محافظت خواهند کرد.

فرمان را به شکل صحیح در دست بگیرید.

فقط کمر و پای شما نیست که نباید تحت فشار قرار بگیرد بلکه باید مراقب دستان خود باشید و آن را در موقعیتی صحیح قرار دهید. فرمان را یک ساعت در دست بگیرید و دست چپ خود را روی ساعت ده و دست راست خود را روی ساعت دو قرار دهید. این پوزیشن بهترین موقعیت برای دستان شما هنگام رانندگی می باشد.

کوچک ترین تنظیمات نیز یاری نماینده است.

کوچک ترین تنظیمات در ماشین می تواند تغییرات بزرگی را مخصوصا در کاهش درد کمر شما داشته باشد. مثلا بالا پایین کشیدن جایگاه راننده تفاوت زیادی را به وجود می آورد یا قرار دادن دست راست روی فرمان استرس را از بین می برد زیرا ناخوداگاه شما احساس کنترل بیشتری روی مسائل دارید. استفاده از دو دست هنگام دور زدن از درد شانه ها و کمر جلوگیری می نماید. همچنین باید آینه را به گونه ای تنظیم کنید که برای نگاه کردن به آن مجبور نباشید که بیش از حد چپ و راست شوید.

دما را تغییر دهید.

بهتر است که دمای داخل ماشین را کمی تغییر دهید زیرا تغییرات دما به شدت روی عضلاتتان تاثیر مثبت دارد و مانند یک نرمش برای آن ها عمل می نماید و از طرفی برای از بین بردن کمر درد رانندگی یا جلوگیری از آن می توانید از کمپرس گرم یا سرد بهره ببرید. این کار به کاهش التهاب در مدت زمان طولانی بعد از رانندگی یاری می نماید.

کمی بدن را کش دهید.

قبل از سوار شدن به ماشین کمی بدن خود را کشش دهید. انگار که دارید عضلاتتان را برای یک ورزش سنگین آماده می کنید. کشش عضلات باعث جریان خون بیشتری در بدن می شود و شما را هنگام رانندگی راحت تر و آرام تر می نماید.

از لرزش ماشین جلوگیری کنید.

گاهی اوقات کمردرد بعد از رانندگی هیچ ربطی به پوزیشن یا تجهیزات ندارد ، بلکه لرزش ماشین این مشکل را ایجاد می نماید. پس قبل از هرگونه اقدامی باید به برطرف مسائل ماشین برای جلوگیری از لرزش آن بپردازید.

اگر ماشین شما مجهز به کنترل کروز است ، هنگام رانندگی از آن بهره ببرید.

در این شرایط می توانید پای خود را با زاویه 90 درجه روی سطح قرار دهید و کم کم آن را بکشید. همچنین ستون فقرات شما در حالت متناسبی قرار می گیرد.

ورزش کنید.

ورزش کردن را به روتین روزانه و سبک زندگی خود اضافه کنید. ورزش های هوازی نه تنها به سلامت قلب یاری می نماید ، بلکه کمر شما را نیز قوی تر می نماید و وزن تان را در حالت متناسبی قرار می دهد.

منبع: جام جم آنلاین

به "نکاتی برای آنکه حین رانندگی کمردرد نگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای آنکه حین رانندگی کمردرد نگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید