نکاتی برای شست وشوی میوه و سبزی در پی شیوع کرونا

به گزارش جعبه مهر، از آنجایی که ویروس کرونا دارای ابعاد ساختاری بزرگ تری نسبت به سایر ویروس ها است، ماندگاری بیشتری بر روی سطوح خواهد داشت. از طرفی هم خرید کردن برای رفع نیاز تغذیه روزانه موضوعی اجتناب ناپذیر در روزهای فعلی است؛ در این میان اما خرید میوه و سبزی و دقت در شست وشوی آنها اهمیتی دو چندان دارد.

نکاتی برای شست وشوی میوه و سبزی در پی شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سعی کنید میوه و سبزیجاتی انتخاب کنید که ظاهری سالم و بدون پوسیدگی داشته باشند. پس از ورود به منزل کیسه های میوه و سبزی را در جایی مخصوص و دور از دسترس بچه ها قرار دهید؛ به گونه ای که تماسی با سایر وسایل منزل نیز نداشته باشند.

پس از آنکه دست هایتان را به خوبی شستید، ظروف مخصوص حاوی مواد ضدعفونی کننده را درون سینک ظرف شویی قرار داده و میوه و سبزی را داخل آن بریزید. با گذشت زمان لازم بر حسب نوع ماده ضدعفونی کننده، میوه و سبزی را به خوبی آبکشی کرده و در سبد مخصوص قرار دهید.

ورزشکاران چگونه از ابتلا به کرونا جلوگیری کنند؟

با اتمام عملیات ضد عفونی کردن میوه و سبزی، کیسه های پلاستیکی را دور انداخته و سینک و محل قرار دادن کیسه های خرید را شسته یا ضد عفونی کنید.

به هیچ عنوان میوه و سبزی شسته نشده را درون یخچال قرار ندهید و در صورتی که پس از شست وشو آنها را خرد کرده اید در ظرفی با درب بسته در یخچال بگذارید.

با اتمام کار دستگیره درب یخچال را ضد عفونی کنید و به یاد داشته باشید مصرف میوه و سبزی خام در بیرون از منزل در این روزهای کرونایی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5179

به "نکاتی برای شست وشوی میوه و سبزی در پی شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای شست وشوی میوه و سبزی در پی شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید