همه فعالان صنعت گردشگری به فناوری های نوین مسلط شوند

به گزارش جعبه مهر، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر ضرورت آشنایی و تجهیز همه فعالان حوزه گردشگری به فناوری های نوین برای ماندگاری در این بازار رقابتی تاکید نمود.

همه فعالان صنعت گردشگری به فناوری های نوین مسلط شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ولی تیموری با حضور در ششمین رویداد استارت آپ ویکند گردشگری پایدار و رویداد استارت آپ کاپ گردشگری گاسترونومی که به همت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار گردید، گفت: با توجه به اینکه در حوزه کسب وکارهای جدید گردشگری در حال حرکت به سمت استفاده حداکثری از آی سی تی، شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و فناوری و استارت آپ هستیم، همه فعالان این صنعت باید به فناوری های نوین مسلط شوند در غیر این صورت از گردونه رقابت حذف خواهند شد.

او اضافه نمود: در بحث استفاده از فناوری های نوین در گردشگری چالش هایی وجود دارد که به نظر می رسد فعالیت هایی از جنس دانشگاه می تواند به حل آن ها یاری کند.

به گفته تیموری مقتضیانی که در موضوع استارت آپ ها به حوزه گردشگری ورود می نمایند معمولاً اطلاعات و تخصصشان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و فقط بر همین اساس علاقه مند به فعالیت در فضای مجازی درزمینهٔ کسب وکارهای گردشگری هستند این در حالی است که گردشگری به عنوان یک علم قواعد خاص خودش را دارد که بدون آشنایی با آن امکان ورود به این حوزه وجود ندارد و یا اینکه بدون آشنایی با فضای آی تی و آی سی تی، فعال حوزه گردشگری هستند.

معاون گردشگری کشور گفت: به نظر می رسد دانشگاه ها می توانند برای ورود پیروز استارت آپ ها به حوزه گردشگری رویکرد مهارتی و تلفیق این دو را مدنظر داشته باشند و در برنامه های آموزشی خود لحاظ نمایند.

او با تأکید به نقش مالی و اشتغال زایی گردشگری در شرایط فعلی اضافه نمود: تنها راهی که با وجود فشارهای موجود در ابعاد بین المللی و داخلی می تواند به شکوفایی اقتصاد کشور یاری کند گردشگری است؛ چنانکه در سال گذشته 52درصد گردشگر ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت؛ در بعد داخلی نیز در ایام نوروز با رشد بیش از 5/5درصد سفر روبرو بودیم.

تیموری با بیان اینکه میزان سرمایه و هزینه لازم برای ایجاد شغل در حوزه گردشگری نسبت به سایر حوزه ها، مالی تر و کم هزینه تر است اظهار داشت: این حوزه می تواند با گستره ای که درگیر می نماید، درآمد را در دورترین و کوچک ترین نقاط کشور توزیع می نماید.

معاون گردشگری کشور در ادامه با بیان اینکه حال خوب، نشاط و پویایی معجزه گردشگری هستند به وجود شاخه های مختلف در حوزه گردشگری اشاره و اظهار کرد: امروز نوع جدیدی از گردشگری با نام گردشگری غذا درصدد معرفی ظرفیت های مختلف در این حوزه در نقاط مختلف کشور به گردشگران است که در این زمینه نیازمند رویکرد پایداری و سهیم کردن جامعه محلی و هدف گردشگر در حوزه مایحتاج خوراکی و غذای گردشگر در طول سفر است.

تیموری با بیان اینکه رویکرد پایداری کمتر موردتوجه قرار گرفته است؛ اضافه نمود: برای نخستین بار در ضوابط و مقرراتی که برای ارزیابی، استانداردسازی و درجه بندی خدمات تأسیسات گردشگری آماده کردیم؛ فصلی را تحت عنوان امکان دسترسی و توسعه پایدار اضافه کردیم. در بخش امکان دسترسی موضوع در نظر دریافت شرایط موردنیاز معلولان و جانبازان عزیز در تأسیسات گردشگری لحاظ شده است. چراکه تسهیل شرایط دسترسی و ارائه خدمات مناسب به ایشان می تواند در توسعه بازار موردنظر و کسب رضایت تمامی گردشگران مؤثر باشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1681

به "همه فعالان صنعت گردشگری به فناوری های نوین مسلط شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه فعالان صنعت گردشگری به فناوری های نوین مسلط شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید