واکنش ایران به گزارش سالانه آزادی مذاهب وزارت خارجه آمریکا

به گزارش جعبه مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه گزارش سالانه آزادی مذاهب در جهان از سوی آمریکا را دخالت آشکار در امور داخلی سایر کشورها و بر مبنای اطلاعات غلط دانست.

واکنش ایران به گزارش سالانه آزادی مذاهب وزارت خارجه آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سیدعباس موسوی درباره انتشار گزارش سالانه آزادی مذهب در جهان از سوی وزارت خارجه آمریکا گفت: محتوای این گزارش حاکی از نشناختن و درک نادرست از شرایط ایران در زمینه حقوق اقلیت های دینی و مذهبی است.

وی با محکوم کردن رفتارهای مداخله جویانه آمریکا افزود: در این گزارش ادعاهای واهی و بی اساس در ارتباط با ایران بویژه شرایط یهودیان مطرح شده که درباره هیچ یک از ادیان قانونی و رسمی در جمهوری اسلامی ایران صحت نداشته و مردود است. در کزارشی که آمریکا تهیه کرده، بهره گیری از اطلاعات و منابع بی اعتبار و ضد ایرانی به خوبی مشهود است.

موسوی گفت: این گونه دخالت های آشکار در امور داخلی کشورها و انتشار گزارش های سطحی علیه آنها در حالی است که میلیون ها فقیر و خیابان خواب در شهرهای مختلف آمریکا که زیر خط فقر قرار دارند از حقوق اولیه و خدمات و پزشکی و درمانی محروم هستنند؛ شرایطی که با بحران فراگیر و وحشتناک کرونا در این کشور شکل اسف انگیز و فاجعه بار به خود گرفته و به جان باختن ده ها هزار شهروند آمریکایی منجر شده است.

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب قانون اساسی خود، حقوق اقلیت های دینی و مذهبی را محترم شمرده و آنها از تمام حقوق شهروندی بویژه مشارکت سیاسی در روندهای کشور و نیز عمل به دستورات دینی خود به صورت کامل بهره مند بوده اند، افزود: ایران از دیرباز برخوردار و بهره مند از جامعه ای متنوع و متکثر از ادیان، اقوام، فرهنگ ها و زبانهای اصیل بوده که این سرزمین را از هزاران سال گذشته جایگاه و پناهگاهی برای زندگی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود برگزیده و امروز نیز مردم ایران با هر دین و زبان و مذهبی، همچنان حلاوت این تنوع و زیبایی را احساس می کنند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6013

به "واکنش ایران به گزارش سالانه آزادی مذاهب وزارت خارجه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به گزارش سالانه آزادی مذاهب وزارت خارجه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید