ویزیت بیماران کرونایی با هولولنز

به گزارش جعبه مهر، پزشکان بریتانیایی به منظور کاهش تماس با بیماران کرونایی، از هولولنز ترکیبی مایکروسافت HoloLens در بیمارستان ها استفاده می نمایند. پزشکان این هولولنز را همانند یک عینک بر چشم گذاشته و از حسگرها و دوربین های پیشرفته آن در درمان بیماری ها و همچنین تماس کمتر با بیماران کرونایی استفاده می نمایند.

ویزیت بیماران کرونایی با هولولنز

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

پزشکان به یاری این فناوری عکس ها و اسکن های گرفته شده از بدن بیمار را بدون هیچ گونه تماسی و تنها به شکل سه بعدی در نمایشگر این هولولنز مشاهده نموده و با تکان دادن دست های خود به شکل مجازی می توانند آن را عظیم یا کوچک تر نمایند.

به این ترتیب پزشکان می توانند بدون کمترین تماسی با بیماران مبتلا به کرونا و تنها به یاری این هولولنز ترکیبی، عکس های اسکن شده از ریه بیماران را مشاهده نموده و در صورت تأیید وجود کرونا دستور بستری شدن در بیمارستان و دیگر مراکز درمانی را صادر نمایند.

اما هولولنز مایکروسافت چیست که این روزها مورد توجه بسیاری از پزشکان از جمله پزشکان بریتانیایی قرار گرفته است؟

در حقیقت هولولنز ترکیبی نوعی هدست واقعیت افزوده augmented reality است که می تواند دنیای واقعی را با گرافیک های سه بعدی خلق شده با رایانه پیوند زده و به کاربر نشان دهد. به همین دلیل پزشکان برای مشاهده تصاویر سه بعدی اندام های بدن انسان در دنیای واقعی از این فناوری استفاده نموده و بدون هیچ محدودیتی، می توانند قسمت های مختلف بدن همانند عروق، اعصاب، عضلات و ارگان های داخلی بدن را در زوایا و ابعاد عظیمتر مورد آنالیز قرار داده و به شکل مجازی جراحی نمایند.

این فناوری همچنین به دلیل وجود نرم افزار Remote Assist امکان مشاهده هولوگرامی دیگر همکاران متخصص در هنگام ویزیت بیمار را نیز فراهم می نماید. به این ترتیب در هنگام ویزیت بیماران کرونایی دیگر نیازی به حضور چند پزشک یا پرستار در داخل اتاق نیست؛ چرا که پزشک با پوشیدن این هدست واقعیت افزوده تصویر دیگر همکاران را به شکل هولوگرامی در کنار خود مشاهده نموده واز آنها مشورت می گیرد. این در حالی است که در واقعیت امر همکاران در اتاق های دیگر حضور داشته و کمترین تماس با بیماران کرونایی را دارند.

پزشکان همچنین به یاری این هولولنز دیگر نیازی به در دست دریافت عکس های اسکن شده از ریه بیماران ندارند؛ چرا که عکس های ثبت شده به وسیله رایانه به این فناوری ارسال شده و پزشک آنها را در ابعادی واقعی در مقابل نمایشگر این سیستم مشاهده می نمایند. در نتیجه پزشکان و کادر درمانی به یاری هولولنز ترکیبی مایکروسافت و بدون کمترین تماس با بیماران می توانند وارد اتاق های ایزوله شده و بدون نگرانی از ابتلا به کووید 19 بیماران کرونایی را ویزیت نموده و فرایند درمان آن ها را به شکل مجازی پیگیری نمایند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6316

به "ویزیت بیماران کرونایی با هولولنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزیت بیماران کرونایی با هولولنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید