انتها مهلت کاندیداتوری در انتخابات الجزایر بدون ثبت نام هیچ نامزدی

به گزارش جعبه مهر، مهلت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در حالی سرانجام یافت که هیچ نامزدی مدارک لازم را برای ثبت نام در آن ارائه نداد.

انتها مهلت کاندیداتوری در انتخابات الجزایر بدون ثبت نام هیچ نامزدی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، الجزایر نیمه شب گذشته باب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، که قرار است در چهارم ژوئیه برگزار گردد را بست، در حالی که هیچ نامزدی مدارک لازم را برای ثبت نام در این انتخابات ارائه نداد.

قرار است شورای قانون اساسی، امروز- یکشنبه- بیانیه ای برای تبیین گام بعدی در سایه امتناع نامزدها از مشارکت در انتخابات، منتشر کند. قانون اساسی تصریح می نماید که عبدالقادر بن صالح رئیس جمهور موقت تا حداکثر 90 روز دیگر، که طی آن انتخابات ریاست جمهوری برگزار می گردد، اداره امور کشور را در دست دارد.

وزارت کشور الجزایر اظهار داشت که تا پنجشنبه هفته گذشته، 77 نامزد احتمالی فرم های نامزدی شان برای انتخابات ریاست جمهوری را پس گرفتند که از جمله آنها نامزدهای سه حزب، یعنی عبد العزیز بلعید رئیس حزب جبهه مستقبل، بلقاسم ساحلی رئیس حزب ائتلاف ملی جمهوری خواه و الطیب ینون رئیس حزب جبهه توسعه و آزادی و عدالت الجزایر بودند.

مهم ترین شروط نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری الجزایر عبارت است از این که این نامزد، مسلمان و حداقل 40 ساله باشد، از تمام حقوق مدنی و سیاسی برخوردار باشد، اگر پیش از سال 1942 متولد شده باشد، باید در انقلاب سال 1954 مشارکت نموده و اگر پس از سال 1942 به جهان آمده باشد، پدر و مادرش اقدامی ضد انقلاب الجزایر انجام نداده باشند و خود و همسرش تابعیت الجزایری داشته باشند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1840

به "انتها مهلت کاندیداتوری در انتخابات الجزایر بدون ثبت نام هیچ نامزدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها مهلت کاندیداتوری در انتخابات الجزایر بدون ثبت نام هیچ نامزدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید