پیشرفت هم زمان پروژه برند ملی گردشگری در دو بخش علمی و عملیاتی

به گزارش جعبه مهر، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید نمود: نتایج پیشرفت در بخش علمی و پژوهشی هر یک از فازهای پروژه برند ملی گردشگری ایران به صورت هم زمان در تصمیم های اجرایی و عملیاتی حوزه گردشگری به کار گرفته می گردد.

پیشرفت هم زمان پروژه برند ملی گردشگری در دو بخش علمی و عملیاتی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ولی تیموری در نشست با تیم اجرایی و مشاوران پروژه ملی گردشگری که در حال تعریف و تبیین برند صنعت گردشگری کشور هستند، گفت: دست یابی به برند ملی کشور در قالب مگاپروژه برند گردشگری ایران شامل 8 زیر پروژه از جمله تشکیل شورای عالی برند گردشگری، مشخص استراتژی برند و هویت بصری آن، جریان سازی موضوع برند گردشگری میان فعالین حوزه صنعت گردشگری، استانداردسازی شرایط احراز و دریافت برند، آماده سازی اقلام بازاریابی و شروع به کار برند گردشگری است که تا کنون دو فاز آن به اتمام رسیده و دستاوردهای حاصل به صورت همزمان در تصمیم گیری های اجرایی و عملیاتی به کار گرفته شده است.

او درباره پیشرفت فاز نخست این پروژه یعنی تشکیل شورای عالی برند گردشگری اضافه نمود: این شورا متشکل از پنج ارگان دولتی وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، صداوسیما، وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شده است که جلسات آن با هدف سیاست گذاری، همراه سازی، نظارت بر عملکرد ارگان های درون و برون سازمان در پروژه برند گردشگری، تعامل با شورای عالی برند ملی، مدیریت اقتصادی و حقوقی پروژه ونیز وارد کردن این مگا پروژه در سندهای چشم انداز تشکیل شده و مصوبات اجرایی آن پیش می رود.

معاون گردشگری در تشریح دستاوردهای فاز دوم این پروژه توضیح داد: فاز مشخص استراتژی برند و هویت بصری آن با اجرای طرح مطالعات شناخت و طراحی هویت راهبردی، با هدف طراحی هویت رقابتی متمایز، مستقل و مطلوب برای برند ملی گردشگری و برنامه ریزی جهت انتقال آن به مخاطبان و ایجاد تصویر ذهنی مطلوب در دو فاز به صورت زیرمجموعه شکل گرفته است.

او با اشاره به اینکه فاز اول شناخت راهبردی است که بر اساس مدل های بِروز ارزیابی می گردد و فاز دوم برنامه ریزی مربوطه است که بر اساس نتایج فاز اول پیش می رود؛ شرح داد: این طرح در راستای تقویت آگاهی و تصویر ذهنی مخاطبان نسبت به برند ملی گردشگری ایران و همچنین نهادینه سازی ساختار و فرایندهای یکپارچه ارتباطی، بر پایه تحلیل محیط استراتژیک و شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای پیش رو طراحی شده است.

معاون گردشگری در تشریح گزارش روند پیشرفت طرح مذکور اظهار کرد: تا کنون دستیابی به دورنمای بازار شامل: ارزش و رشد بازار، جذابیت بازار، روندها و پویایی های بازار، تحلیل وضعیت رقابتی از جمله شناسایی رقبا، ارزیابی صندلی رقبا در بازار و آنالیز منافع کلیدی که رقبا از آن بهره می برند، تحلیل رفتار مصرف کننده والگوشناسی شامل تحلیل ارزش ها، اهداف و استراتژی ها به عنوان نتایج هویت سازی فاز دوم حاصل شده است.

معاون گردشگری در ادامه با بیان اینکه برند احتیاج حیاتی صنعت گردشگری کشور است و به کمک تعاملات فرابخشی همه فازهای اجرایی تعریف شده در این پروژه تا حصول نتیجه کامل به صورت مستمر پیشرفت خواهد نمود، گفت: برند نه تنها نمادی است که یک محصول را از سایر محصولات جدا می نماید بلکه تمامی ویژگی هایی است که هنگام فکر کردن به یک برند به ذهن مخاطب خطور می نماید و این دقیقاً همان پیوست الزامی در همه طرح ها و اقدامات اجرایی حوزه گردشگری به شمار می رود.

این مقام مسئول همچنین به دستاوردهای مدیریت بهینه برند بر سه پایه دوام، انسجام و واقع گرایی اشاره نمود و گفت: زمانی که صنعت گردشگری کشور به برند مجهز شد؛ قادر خواهد بود تا فلسفه وجودی، ارزش ها و پیغام موردنظر را به خوبی منتقل کند، اعتبار صنعت را تأیید نموده و افزایش دهد، به وفاداری مخاطبان بیفزاید، موجب برقراری ارتباط عاطفی و احساسی با مخاطبان گردد و درنهایت ارزش ویژه ایجاد کند و آن را به یک دارایی ناملموس با ارزش مبدل سازد.

این مقام مسئول در سرانجام به سایر زوایای پروژه ملی برند گردشگری اشاره نمود و گفت: دستیابی به شاخه های دیگر برند در سایر زمینه ها از جمله برند مقصد، برند خدمات گردشگری و غیره نیز از اقدامات پیش رو به شمار می آید تا در پی آن فرآیند مدیریت مقصد شامل: توسعه و ارتقای واقعیت مقصد، جاذبه ها، زیرساخت ها، تسهیلات، دسترسی، خدمات رفاهی و به دنبال آن مدیریت تصویر مقصد متشکل از ساخت برند، توسعه تجربه، مشخص برند، مطالعات بازار، حصول اطمینان از انسجام برند و درنهایت مخابره برند مقصد، مخابره تصویر واحد، خدمت رسانی و مدیریت روابط مشتری حاصل خواهد شد.

در سرانجام این نشست برنامه ریزی و ارائه راه حل اجرایی برای ورود به فاز سوم پروژه برند ملی گردشگری ایران با عنوان جریان سازی موضوع برند میان فعالین حوزه صنعت گردشگری انجام گرفت.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1806

به "پیشرفت هم زمان پروژه برند ملی گردشگری در دو بخش علمی و عملیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت هم زمان پروژه برند ملی گردشگری در دو بخش علمی و عملیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید