کره شمالی باز هم موشک شلیک کرد

به گزارش جعبه مهر، ارتش کره جنوبی اعلام نمود، کره شمالی امروز (چهارشنبه) پرتابه یا پرتابه هایی را به سمت دریای شرقی خود پرتاب کرد که به نظر می رسد نمایشی از توسعه توانمندی های نظامی آن در آستانه مذاکرات هسته ای پیش رو با ایالات متحده باشد.

کره شمالی باز هم موشک شلیک کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اطلاعاتی درباره نوع تسلیحات، تعداد دقیق پرتابه ها یا مسافتی که این پرتابه ها پیموده اند، اعلام نکرد.

اما یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن خاطرنشان کرد، کره شمالی دو موشک بالستیک از سمت ساحل شرقی این کشور شلیک نموده است و یکی از آن ها داخل منطقه مالی انحصاری ژاپن دورتر از ساحل شمال غربی فرود آمده است. به گفته او، گزارشی از وارد آمدن خسارت به کشتی های ژاپنی یا لطمه به هواپیماهایی که از فراز این منطقه عبور می نمایند، منتشر نشده است.

این پرتاب ها که نهمین دور از آزمایش های تسلیحاتی کره شمالی از اواخر ژوئن به حساب می آید، ساعاتی پس از آن انجام شد که عصر سه شنبه یک دیپلمات ارشد کره شمالی گفت که پیونگ یانگ و واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات هسته ای در سطح کاری طی روزهای آینده توافق نموده اند.

رسانه های خبری دیگر از جمله بی بی سی ورلد گزارش دادند، احتمالا کره شمالی یک موشک بالستیک از روی یک زیر دریایی شلیک نموده است. مقام های کره جنوبی می گویند، موشکی از نزدیکی بندر ونسان حدود 450 کیلومتر را پیمود و تا ارتفاع 910 کیلومتر اوج گرفت و بعد به داخل دریای ژاپن افتاد. اگر این موضوع تایید گردد، نشان دهنده تشدید چشم گیر آزمایش موشک های کوتاه برد کره شمالی خواهد بود.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3302

به "کره شمالی باز هم موشک شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی باز هم موشک شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید