کشف عتیقه&zwnjهای 200 میلیاردی

به گزارش جعبه مهر، فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پلیس پیشگیری ناجا از کشف پنج قطعه عتیقه مربوط به دوره هخامنشی و سلوکی به ارزش بیش از 200 میلیارد ریال خبر داد.

کشف عتیقه&zwnjهای 200 میلیاردی

به گزارش خبرنگاران سردار امیر رحمت الهی اظهارکرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه غارتگران میراث فرهنگی قصد فروش تعدادی اشیای تاریخی ـ فرهنگی در شهر کرمانشاه را دارند موضوع به صورت ویژه در دستور قرار گرفت.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت کرمانشاه با همکاری پلیس امنیت اقتصادی پس از اطمینان از وجود اموال تاریخی و فرهنگی در محل معامله و اخذ دستور از مقام قضائی در بازرسی از منزل مسکونی پنج قطعه عتیقه تاریخی مربوط به دوره هخامنشیان و سلوکیان کشف کردند.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پلیس پیشگیری ناجا در خصوص نوع عتیقه های کشف شده گفت: اشیای عتیقه کشف شده شامل دو عدد گوشواره طلا به وزن 41 گرم، دو عدد پیکرک به نقش فرشته بالدار به وزن 3 گرم و دو عدد کتیبه به خط میخی از جنس طلا است.

رحمت الهی با بیان اینکه بر اساس اعلام نظر اولیه کارشناسان میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیای عتیقه کشف شده بیش از 200 میلیارد ریال برآورد شده است، اظهارکرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که دارای تاریخی بس کهن و تمدنی ریشه دار است و از این رو آنچه از گذشته های دور برای ایرانیان به جا مانده با سایر کشورها قابل مقایسه نیست، گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را در اسرع وقت با شماره تماس 09662 (پل ارتباطی مردم با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یگان حفاظت) مطرح کنند و در حفظ میراث ماندگار ایران و تامین امنیت جامعه سهیم باشند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8573

به "کشف عتیقه&zwnjهای 200 میلیاردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف عتیقه&zwnjهای 200 میلیاردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید