کویت: اطلاعیه ای درباره خروج نیروهای آمریکایی از منطقه دریافت نکرده ایم

به گزارش جعبه مهر، معاون وزیر خارجه کویت با رد تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از منطقه تأکید کرد که کویت هیچ پیامی درباره خروج نیروهای آمریکایی یا حتی کاهش این نیروها دریافت نکرده است.

کویت: اطلاعیه ای درباره خروج نیروهای آمریکایی از منطقه دریافت نکرده ایم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خالد الجارلله معاون وزیر خارجه کویت گفت که کشورش هیچ گونه اطلاعیه ای درباره خروج نیروهای آمریکایی از منطقه یا حتی کاهش این نیروها دریافت نکرده است.

الجارالله درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه نیز تأکید کرد که این عملیات تنش ها را تشدید می کند و تهدیدی مستقیم برای امنیت و ثبات منطقه است و فرصت های صلح برای دستیابی به راهکار سیاسی بحران سوریه را تضعیف می کند.

به نوشته روزنامه کویتیالجریده، الجارالله اضافه کرد که ما از اینکه فرستاده سازمان ملل به توافق درباره تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه دست یافته بود، خوش بین و امیدوار بودیم که فعالیت این کمیته آغاز شود و گام های عملی و محسوس در خصوص راهکار سیاسی برداشته شود اما با عملیات ترکیه در سوریه، اوضاع پیچیده تر شده و درد و رنج ملت سوریه بیشتر می شود و این عملیات تهدیدی مستقیم برای حاکمیت سوریه، استقلال و تمامیت ارضی آن است.

این مقام کویتی درباره سفر قریب الوقوع ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به منطقه و آینده روابط روسیه با کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز، آینده این روابط را درخشان توصیف کرد و گفت: روسیه از روابط متمایز با تمامی کشورهای منطقه برخوردار است و ما به سفر پوتین به منطقه خوش بین هستیم.

وی اضافه کرد که این سفر به توسعه و تقویت روابط روسیه با کشورهای حاشیه خلیج فارس کمک خواهد کرد به خصوص اینکه منطقه و جهان در شرایط حساس قرار گرفته است.

الجارالله در خصوص پیام های کویت به ایران نیز گفت: پیام کویت همواره روشن بوده و ما دائما تأکید می کنیم که خواهان گفت وگو و آرام سازی هستیم و از همه طرف ها می خواهیم به گفت وگو و آرام سازی پایبند باشند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3478

به "کویت: اطلاعیه ای درباره خروج نیروهای آمریکایی از منطقه دریافت نکرده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویت: اطلاعیه ای درباره خروج نیروهای آمریکایی از منطقه دریافت نکرده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید