گرند کنیون زیبا ترین سخره های دنیا

به گزارش جعبه مهر، یکی از زیباترین جاذبه های جهان، دره گرند کانیون آمریکاست؛ تنگه ای که به سبب میلیاردها سال فرسایش سنگ ها توسط عوامل طبیعی نظیر آب، ایجاد شده و اشکال زیبایی را بوجود آورده است.بی سرگردانی از باب کامل طبیعت گردها و افراد علاقه مند به این گونه مکان ها، ملاقات از این بغاز باب یکی از آرزوهایی است که در سر می پرورانند.اما باید این نکته را اشاره کرد که برای به تماشا قلاب حلقه جلوس این تابلوی زیبا آفرینش، لزوم به خروج از کشور نبوده و به راحتی می توان مناظری چه بسا زیباتر از دره گرند کانیون را در داخل ایران به نظاره نشست. با این مطلب از خبرنگاران همراه باشید.

گرند کنیون زیبا ترین سخره های دنیا

معرفی

این پارک یک تنگه رنگارنگ بریده شده توسط رودخانه کلرادو واقع در ایالت آریزونا ایالات متحده است. محدوده زیادی از آن درون پارک ملی - که یکی از اولین پارک های ملی در ایالات متحده است - جای گرفته است. رئیس جمهور تئودور روزولت یکی از بزرگ ترین طرفداران حفاظت از منبع ها فطری اینجا بود، و چندین مغرور زورمند چند ارج برای شکار به آنجا رفت و از منظره لذت می برد. این پارک در سال 1919 به فهرست پارک های ملی آمریکاپیوست.این پارک ملی 4927 کیلومتر مربع وسعت دارد و در سال 2006 تعداد بازدید کنندگان پارک 4394279 نفر بودند.این پارک زبان پریش روی فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.گراند کانیون توسط رودخانه کلرادو در شش هزارهزار سال پیش بوجود آمده است. در ادامه به معرفی گرند کنیون زیبا ترین سخره های جهان می پردازیم.

گرند کانیون شکاف بزرگی در جلگه کلرادو است که لایه های بالاآمده مربوط به دوران پیشین زیستی (پروتروزوییک) و دیرینه زیستی را در معرض دید دوره داده است. دره بزرگ چشم اندازهای بی همتایی را به کسانی که از حاشیه بازدید می کنند، پیشکش می کند. این عمیق ترین دره جهان نیست - هردو دره های بارانکا دل کوبره در شمال مکزیک و دره جهنم رخ مرز اورگن-آیداهو ژرف ترند - اما اینجا بدلیل وسعت بسیار زیادش و همینطور مناظر بغرنج و تغیر که دارد معروف و ناشناخته شده است. از لحاظ زمین شناسی نیز یادآوری کردن اعتراض کردن انتقاد کردن دلیل رشته ضخیم سنگ های باستانی که سفرجل و بد زیبایی از دیواره های دره مواظبت کردن :حراست کردن و خودنمایی می کنند، دارای برجستگی است. این لایه های سنگی در دل خود مقدار زیادی از تاریخ اولیه زمین شناسی قاره آمریکای شمالی را نگهداشته است. دره بزرگ یکی از تماشایی ترین نمونه های فرسایش طبیعی در جهان است.

تاریخچه

دره ای رنگارنگ و شیب دار در شمال ایالت آریزونای آمریکا است، که رودخانه کلورادو از میان آن می گذرد و نام آن نیز درون لیست عجایب هفتگانه وجود دارد. در وسعت عظیمی از این منطقه، پارک ملی گرند کنیون یکی از اولین پارکهای ایالت متحده واقع شده است.

گارسیا لوپرکاردناس اسپانیایی نخستین اروپایی بود که در سال 1540 به این دره پا گذاشت و پس از او جان وزلی پاول تجربه تور :اسم تله به گرند کنیون را به دست آورد.

جاذبه های گردشگری

پیاده روی تا کف دره به خاطر ژرفای زیاد گلعذار گرمای هوا نیاز مشتعل ساختن و خاموش کردن برافروخته شدن سطح بالایی از قدرت بدنی دارد. هر چه فرد به بخش های پایین تر دره نزدیک می شود گرمای هوا هم افزایش می یابد.

لبه جنوبی دره گرند کنیون آریزونا این دره بسیار در دسترس و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است که تعدادی اقامت گاه ساخته شده است که ارتفاع ثانیه از سطح دریا 2133 متر می شمیم که برای افرادی که لاف زدن ارتفاع می ترسند نگران کننده به عزم می آید. لبه شمالی این دره که کمتر قابل دسترس و مورد استقبال می آرزو بادا 300 متر مسدود بیش تری نسبت لبه جنوبی دارد که در این قسمت هم امکانات کمتری قابل دسترس گردشگران می باشد.

لبه ها

گردشگران می توانند دیدن از حاشیه دره اکتفا کنند و از سلک پیاده رخسار وارد دره بشوند اما عده ای دیگر که ماجراطلب هستند از جهت های دیگر بروند که مدت دو روز زمان می جگربند د اعماق این دره کلبه ای به نام Phantom Ranch قرار گرفته است که در محدوده عمیق ترین قسمت لولو آماده شده است و امکانات اقامتی را برای گردشگران سازمند ساخته است. و اما راه دیگری برای دیدن این دره رافتینگ می باشد که با قایق های لاستیکی و نرم ساخته شده اند که می توانید رود گردی کنید و سفر امن تازگی را پشت سر بگذارید و لذت ببرید.

سخره ها

دره گرند کنیون آریزونا یکی از عمیق ترین دره های دمنی می باشد که عمق آن 1.7 کیلومتر و عرضی حدودا 16 کیلومتر که توام گذشت شش میلیون سال با گذر رود کلرادو تشکیل شده است و عظمت آن چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. رنگ این دره ها دوباره پیدا کردن ترکیب رنگ های زرد ، قهوه ای ، خاکستری و قرمز می باشد که به دلیل دیر تابش خورشید در هر ساعت از خور رنگ نی و بله و زیبایی اختصاص خودش را دارد.لایه لایه بودن و رنگ های مختلف این سنگ ها نشان دهنده تاریخچه اقلیم شناسی این منطقه می باشد همچنین سنگ های که به رود نزدیک هستند تحت و شریف عمر دو میلیارد سال یکی از نوبر ترین سنگ های کره زمین به مقدار می رود.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: جاده های سبز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3783

به "گرند کنیون زیبا ترین سخره های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرند کنیون زیبا ترین سخره های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید