گزارش، واکنش ها به طرح توسعه افغانستان: مناطق مرکزی و شیعه نشین جزو کشور نیستند؟!

به گزارش جعبه مهر، انتشار طرح دولت افغانستان با عنوان در جهت آبادی واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی را در پی داشته است و از عدم عبور پروژه های توسعه ای از مناطق مرکزی و شیعه نشین انتقاد نموده اند.

گزارش، واکنش ها به طرح توسعه افغانستان: مناطق مرکزی و شیعه نشین جزو کشور نیستند؟!

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ارگ ریاست جمهوری اخیراً اینفوگرافی از پروژه های توسعه ای افغانستان را تحت عنوان در راستا آبادی منتشر کرد که واکنش کاربران شبکه های اجتماعی افغان را در پی داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شماری از کاربران با انتقاد از اینکه چرا مناطق محروم مرکزی و شیعه نشین در راستا آبادی قرار ندارند از توسعه نامتوازن و عدم توجه دولت به این ولایت ها انتقاد کردند.

یکی از کابران شبکه های اجتماعی با انتقاد از این طرح دولت نوشت: راستاآبادی ظاهراً قرار نیست هیچ وقت از مناطق مرکزی عبور کند دولت، نقشه خود برای راستا آبادی را منتشر نموده و از اجرای پروژه های مهم در مناطق مختلف خبر داده اما دریغ از حتی یک طرح در تمام ولایات شیعه نشین.

کاربر دیگری نیز طرح دولت افغانستان را نقشه تبعیض خواند و تاکید نمود که در نظر کابل گویا مناطق مرکزی جزوی از کشور نیست و دولت در آن هیچ مسئولیتی ندارد.

یک کاربر دیگر نیز در انتقاد از شامل نبودن ولایت های مرکزی در این طرح نوشت: آیا مناطق مرکزی جز افغانستان نیست؟ اگر هست پس چرا هیچ پروژه حیاتی در آنجا یا تحت کار و یا در برنامه تان نیست؟

کاربر دیگری نیز در این باره نوشت: سهم ولایت های مرکزی از این توسعه کجاست؟؟ آیا عدالت اینگونه است؟ توقع دارید مردم با این نارواداری از جمهوریت شما حمایت نمایند؟

براساس گزارش ها، مردم در بازسازی بعضی مناطق ولایت های مرکزی از دولت نقش و سهم پر رنگ تری دارند و بسیاری از پروژه های عام المنفعه از جمله ساخت مدارس، درمانگاه ها و خیابان ها با هزینه های مردمی و توسط مردم این مناطق احداث شده و همچنین در حال ساخت است.

در سال های گذشته در افغانستان بارها مردم در حمایت از مناطق مرکزی و شیعه نشین این کشور تظاهرات کردند که در مواردی این اعتراض ها با انفجارهای خونین به انتها رسید.

.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9146

به "گزارش، واکنش ها به طرح توسعه افغانستان: مناطق مرکزی و شیعه نشین جزو کشور نیستند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، واکنش ها به طرح توسعه افغانستان: مناطق مرکزی و شیعه نشین جزو کشور نیستند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید