20 مصوبه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی در البرز تصویب شد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، سید حمید طهایی در نشست شورای برنامه ریزی استان، که صبح امروز، شنبه برگزار گردید، اظهار کرد: پس از آنالیز پیشنهادات کارگروه های تخصصی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و فرآیند تقاضاهای احداث مجموعه گردشگری، طرح توسعه صنعتی و احداث گلخانه با به رأی گذاشتن 20 مصوبه این کارگروه پس از آنالیز بند به بند موارد توسط اعضا، با همه موارد موافقت شد.

20 مصوبه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی در البرز تصویب شد

طهایی مصوبات مربوطه را متعلق به امور تولیدی و زیربنایی در استان اعلام نمود و گفت: این مصوبات شامل احداث مجموعه گردشگری، پروانه توسعه، دیوار کشی، طرح توسعه بنای صنعتی، توسعه بنای سردخانه، احداث سرایه داری، احداث بنای کارگری، احداث تاسیسات جانبی گلخانه، احداث اتاق پمپاژ استخر ذخیره آب کشاورزی، احداث گلخانه است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سند آمایش استان البرز از سال 89 بسته شده و عملا فعالیت های اجرایی در این زمینه از سال 93 شروع شده است، از افرادی که شناخت بیشتری نسبت به استان دارند خواست مسئولان استان را همراهی نمایند.

تدوین سند آمایش سرزمینی البرز انتها امسال به اتمام می رسد

استاندار البرز با تاکید بر اینکه مقرر شده بود در نیمه اول امسال سند آمایش سرزمین استان البرز آماده گردد، گفت: دشواری دسترسی به اطلاعات تهیه این سند را با مشکل روبرو کرد امیدواریم تا انتها امسال بتوانیم مراحل نهایی این سند مهم را تمام کنیم.

طهایی با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین سندی برای توسعه البرز است، گفت: در این سند به جمعیت، محیط زیست، گردشگری و صنعت توجه ویژه ای شده است.

استاندار البرز نوپا بودن استان البرز و عدم دسترسی به اطلاعات را دلیل تاخیر در تدوین این سند بالادستی اعلام نمود.

طهایی در پایان از مدیران استان خواست با سرعت بیشتری مراحل تدوین سند آمایش سرزمین را تکمیل و در زمینه اشتغالزایی و سرمایه گذاری کوشش نمایند.

در ادامه این جلسه عباداله کامکار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز به شناسایی ظرفیت های استان تاکید نمود و گفت: ایجاد شهرک آی. تی نمایشگاه ها و تقویت صنایع گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است.

دستگاه های اجرایی اطلاعات پروژه های استان را ارائه نمایند

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید به سمت صنایع های تک برود، گفت: با توجه به آلودگی هوا استقرار صنایع های تک در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه این نشست ذبیح الله قائمی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز بیان نمود: کارگروه های شورای برنامه ریزی استان از هشت کارگروه به 13 کارگروه افزایش یافته است.

وی کارگروه های توسعه روستایی و عشایری، آموزش و نوآوری، استاندارد سازی ارتقای کیفیت کالا و خدمات را جزو کارگروه های دانست که به کارگروه شورای برنامه ریزی اضافه شده اند.

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پروژه های توسعه ای باید در اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرند.

وی در انتها یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز در زمینه تخصیص سریع و بالای اعتبارات کوشش می نماید به همین منظور دستگاه های اجرایی اطلاعات دقیق از پروژه های نیمه تمام و جدید استان را ارائه نمایند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4945

به "20 مصوبه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی در البرز تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 مصوبه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی در البرز تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید