آزمایشگاه تشخیص کووید 19 در رفسنجان افتتاح شد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/کرمان سومین آزمایشگاه تشخیص کووید 19 در استان کرمان، با اعتبار 13 میلیارد ریال به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان افتتاح شد.

آزمایشگاه تشخیص کووید 19 در رفسنجان افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عصر یکشنبه در این مراسم اظهار کرد: آزمایشگاه مرجع تشخیصی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با همت شورای شهر و شهرداری رفسنجان با اعتبار 13 میلیارد ریال تامین اعتبار شد و دستگاه های آن خریداری شده است.

دکتر علی اسماعیلی ندیمی اظهار کرد: هدف از راه اندازی این آزمایشگاه جلوگیری از فرستادن نمونه های بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا به مرکز استان بود.

وی اضافه نمود: در ابتدای شیوع بیماری کرونا نمونه آزمایش در تهران انجام می شد و این امر مستلزم صرف مدت زمان برای جواب آزمایش بود و تصمیم گیری ما را در خصوص بیماران سخت تر می کرد که با افتتاح این آزمایشگاه آزمایش ها روزانه انجام می گردد و یاری مهمی در تشخیص زودرس بیماری و درمان می نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با قدردانی از شورای اسلامی شهر رفسنجان برای راه اندازی این آزمایشگاه، بیان نمود: راه اندازی این آزمایشگاه یک کار پایدار و ماندگار برای مسئولین و مردم شهر است.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: از زمانی که تجهیزات این آزمایشگاه خریداری شد می بایست توسط آزمایشگاه مرجع پاستور ایران تست و مورد تایید قرار گیرد که این امر از امروز محقق شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه تمام اقدامات راه اندازی آزمایشگاه در ایام تعطیلات صورت گرفت، تأکید کرد: توصیه سازمان بهداشت جهانی هم بر این است که هر چه تست های آزمایشگاهی بیشتر انجام گردد و افراد کم علامت یا بدون علامت بیشتر تشخیص داده شوند با قرنطینه کردن افراد، بیماری مهار می گردد.

اسماعیلی ندیمی اضافه نمود: با همکاری مسئولین، اعتباری برای این آزمایشگاه اختصاص یافت اگر در شرایط عادی می بایست چنین آزمایشگاهی احداث گردد زمان طولانی صرف می شد.

وی با تشکر از کادر درمانی بیمارستان رفسنجان در راستای امر درمان، یادآور شد: از امروز تست های آزمایشگاهی بیشتری را انجام خواهیم داد طبیعتا موارد مثبت تست های مبتلا به کرونا افزایش پیدا می نماید.

اسماعیلی بر رعایت مقررات بهداشتی در راستای جلوگیری ازشیوع ویروس کرونا تاکید نمود و گفت: مقررات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از طرف کسبه شهر مهم است، افتتاح این آزمایشگاه گام بسیار مهمی در جهت کارهای بعدی ما است چون بیماران ویروسی در تمامی فصول وجود دارند و آزمایش های آنها به تهران و کرمان فرستاده می شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان توضیح داد: طبیعتا این آزمایشگاه فعلا برای تشخیص بیماری کووید 19 و تستهای تخصصی این بیماری افتتاح می گردد ولی بعدها می تواند بعنوان آزمایشگاه مولکولی دانشگاه در خصوص سایر بیماری مورد استفاده قرار بگیرد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5689

به "آزمایشگاه تشخیص کووید 19 در رفسنجان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه تشخیص کووید 19 در رفسنجان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید