آیفون 15 با مودم 5G اختصاصی اپل و قابلیت مصرف بهینه انرژی و امواج میلی متری عرضه می گردد

به گزارش جعبه مهر، از مدت ها پیش، شایعاتی درباره توسعه مودم 5G به وسیله شرکت اپل منتشر شده است و گزارش های متعدد نیز نشان می دهند این شایعات تا حدودی زیادی واقعیت دارند و اپل می خواهد مودم 5G با مشخصات و قابلیت های خاص خودش بسازد.

آیفون 15 با مودم 5G اختصاصی اپل و قابلیت مصرف بهینه انرژی و امواج میلی متری عرضه می گردد

اپل در سال 2020 مجبور شد آیفون های 12 را با مودم های 5G کوالکام روانه بازار کند ولی از سال پیش از آن بخش توسعه مودم اینتل را خریداری و همزمان در حال کار روی مودم 5G اختصاصی خودش بود. آیفون های 13 و 14 نیز با مودم های فایوجی کوالکام وارد بازار می شوند ولی شاید آیفون 15 دیگر با مودم 5G اختصاصی اپل عرضه گردد.

سایت در گزارش نوی، خبر داده شرکت تراشه ساز بزرگ تایوانی TSMC، کار فراوری نسل اول مودم های 5G اختصاصی اپل را شروع نموده است و این مودم ها در آیفون های سال 2023 استفاده می شوند.

در این گزارش آمده است که مودم های 5G اپل با فناوری ساخت لیتوگرافی 4 نانومتری وارد بازار می شوند و عملکردی به مراتب بهتر از مودم های 5G رقبا در بازار دارند.

2 ویژگی بزرگ مودم 5G اپل

یک ویژگی بزرگ مودم های 5G اپل، علاوه بر پشتیبانی از امواج فرکانسی زیر 6 گیگاهرتز، پشتیبانی از امواج میلی متری (mmWave) است. یعنی آیفون های 2023 در همه مدل ها و برای همه کشورها می توانند به هر دو نوع شبکه های 5G متصل شوند.

شبکه های فایوجی mmWave بسیار سریع تر از امواج زیر 6 گیگاهرتز هستند ولی بزرگ ترین مشکل آن ها، کوتاه بودن طول موج آن ها است که بیشتر برای منطقه ها شهری با تراکم زیاد مناسب هستند. برعکس، شبکه های فایوجی زیر 6 گیگاهرتز دامنه و طول موج بزرگ تری دارند و می توانند سیگنال هایی گسترده تر پخش نمایند که مساحت های بیشتری را زیر پوشش خود می برند.

هم اکنون، در غالب کشورها شبکه های 5G زیر 6 گیگاهرتز راه اندازی شدند ولی به تدریج شبکه های 5G با امواج میلی متری نیز توسعه داده می شوند و طبق پیش بینی ها، در سال 2025 درصد بالایی از شبکه های 5G جهان براساس امواج میلی متری خواهد بود. بنابراین؛ برای اپل اهمیت دارد آیفون های نو او بتوانند با هر اپراتور و شبکه موبایلی سازگاری داشته باشند.

در گزارش ها آمده است، یک ویژگی بزرگ متمایزنماینده دیگر اپل در مودم 5G اختصاصی خودش، مصرف بهینه انرژی است. اپل دارد روی یک تراشه با مدیریت انرژی اختصاصی خودش کار می نماید و از قرار می خواهد آن را در مودم 5G نیز استفاده کند. مودم های 5G مصرف انرژی زیادی دارند و اگر اپل بتواند واقعا مصرف انرژی اتصال گوشی به شبکه های 5G را کاهش دهد؛ برگ برنده بزرگی برای او در بازار رقابتی با گوشی های 5G اندرویدی خواهد بود.

به همه این اخبار، این مورد را هم اضافه کنید که کوالکام اخیرا اعلام نموده است فقط 20 درصد مودم های گوشی های آیفون در سال 2023 را تامین خواهد نمود. اپل یکی از بزرگ ترین مصرف نماینده های مودم 5G کوالکام است و توسعه مودم 5G اختصاصی به وسیله اپل اصلا برای کوالکام خوش آیند نیست.

منبع: شبکه چی
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11007

به "آیفون 15 با مودم 5G اختصاصی اپل و قابلیت مصرف بهینه انرژی و امواج میلی متری عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 با مودم 5G اختصاصی اپل و قابلیت مصرف بهینه انرژی و امواج میلی متری عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید