احتمال معرفی کابینه الکاظمی سه شنبه این هفته به مجلس

به گزارش جعبه مهر، منابع رسانه ای گزارش دادند که کابینه مصطفی الکاظمی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید عراق احتمالا سه شنبه هفته جاری به مجلس معرفی می گردد.

احتمال معرفی کابینه الکاظمی سه شنبه این هفته به مجلس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، در جلسات مشترک میان الکاظمی نخست وزیر مکلف و گروه های شیعی موضوع ترکیب کابینه پیشنهادی و امکان جایگزین سازی بعضی از اسامی با شخصیت های جدید و برنامه دولت مورد تبادل نظر قرار گرفته است.

یکی از موضوعاتی که تعامل نخست وزیر مکلف با فراکسیون های شیعی را برای انتخاب بعضی وزرای پیشنهادی الکاظمی با مشکل روبرو نموده، پافشاری گروه های سُنی و کُرد به سهمیه انتخاباتی شان است.

گروه های شیعی نیز معتقدند یا باید انتخاب وزرا به صورت مساوی از سوی همه فراکسیون ها و طیف ها انجام گردد و یا توزیع وزارتخانه ها طبق سهمیه هر گروه سیاسی صورت پذیرد.

الکاظمی در مرحله اول حدود 15 وزیر را به مجلس معرفی خواهد نمود و وزرایی که برای انتخاب آنها رایزنی های بیشتری باید انجام گردد در مراحل بعدی معرفی می شوند.

مطابق قانون اساسی عراق، الکاظمی با همین تعداد نفرات می تواند فهرست خود را تسلیم مجلس نموده و در صورت کسب رای اعتماد، کار دولت خود را شروع کند.

منبع: نور نیوز

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5937

به "احتمال معرفی کابینه الکاظمی سه شنبه این هفته به مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال معرفی کابینه الکاظمی سه شنبه این هفته به مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید