استقرار کنسولگری قرقیزستان در مشهد برای توسعه روابط دوجانبه

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، علی رضا رشیدیان بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با سفیر قرقیزستان در ایران اظهارکرد: مشهد کانون توجه مشتاقان اهل بیت (ع) و مسلمانان دنیا است و این فرصت مهم باعث گردیده که ما سالانه پذیرای بیش از 30 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و دنیا باشیم که 2.5 میلیون نفر آن ها را زائران خارجی تشکیل می دهند.

استقرار کنسولگری قرقیزستان در مشهد برای توسعه روابط دوجانبه

وی اضافه نمود:روزانه تعداد قابل توجهی پرواز در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی مشهد انجام می گردد و به بیش از 22 مقصد خارجی به طور مستقیم پرواز داریم. همچنین این استان به دلیل قرار دریافت در کریدور شمال- جنوب ودسترسی آسان به کشورهای حوزه آسیای میانه زمینه های توسعه و جذب سرمایه گذاری را دارد.

استاندار خراسان رضوی بیان نمود:برای تقویت تعاملات اقتصادی استان با کشور قرقیزستان آماده تبادل هیات های تجاری و برپایی نمایشگاه های مشترک هستیم. حوزه گردشگری سلامت با وجود پزشکان متخصص و مراکز درمانی و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی با توجه به نیروی انسانی توانمند را از جمله زمینه های همکاری با کشور قرقیزستان مطرح نمود.

رشیدیان بیان نمود: قرقیزستان یکی از شرکای تجاری جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد و در گذشته تفاهم خواهرخواندگی بین خراسان رضوی و برخی استان های قرقیزستان به امضا رسیده است.

وی اظهارکرد:سال گذشته روند همکاری ها گسترش یافت که به منظور توسعه این روند احتیاج است پرواز مستقیم مشهد به بیشکک مجدد برقرار گردد. برای شکل گیری این پرواز باید موضوع صدور روادید فرودگاهی و یا استقرار کنسولگری در مشهد از سوی جمهوری قرقیزستان، عملیاتی گردد. اگر این موانع رفع گردد آمادگی برای توسعه مناسبات در استان فراهم است.

استاندار خراسان رضوی توضیح داد: وجود معادن سرشار و غنی سنگ آهن و 44 ماده معدنی دیگر، فعالیت واحدهای فولادی، وجود بیش از 6 هزار واحد صنعتی، فراوری محصولات باغی و زراعی استراتژیک مانند زعفران و پسته از جمله مزیت های خراسان رضوی به شمار می رود. ظرفیت استان در حوزه فراوری قطعات و ماشن آلات کشاورزی، اجرای پروژه های پیمانکاری، صنایع غذایی و فرآوری آن ها نیز از ظرفیت های خراسان رضوی است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 400

به "استقرار کنسولگری قرقیزستان در مشهد برای توسعه روابط دوجانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار کنسولگری قرقیزستان در مشهد برای توسعه روابط دوجانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید