بندر مقام کاندید روستای جهانی گردشگری

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: بندر مقام به عنوان یکی از روستاهای جهانی گردشگری ایران به سازمان جهانی گردشگری معرفی می گردد.

بندر مقام کاندید روستای جهانی گردشگری

به گزارش خبرنگاران محمد محسنی صبح امروز (13خردادماه) با اعلام این خبر گفت: در بازدیدی که مدیرکل دفتر توسعه جهانگردی داخلی وزارت میراث فرهنگی از روستاهای جهانگرد پذیر استان داشت، روستای ساحلی مقام به علت دارا بودن معیارهای لازم به عنوان یکی از گزینه های ایران برای معرفی به سازمان جهانی جهانگردی معرفی انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه دارا بودن جاذبه های تاریخ فرهنگی، جاذبه های طبیعی و صنایع دستی از معیارهای انتخاب روستاهای جهانی جهانگردی است، اضافه نمود: موضوع مالی روستا بر پایه جهانگردی، همکاری مردم روستا در روند توسعه و دارا بودن امکانات اولیه برای ورود جهانگرد از دیگر معیارهای انتخاب این روستا بوده است.

محسنی ادامه داد: سازمان جهانی جهانگردی هرساله برترین دهکده های جهانگردی را باهدف حفظ مکان های منحصربه فرد روستایی، میراث و ارزش های آن ها و درعین حال ترویج جهانگردی به عنوان راه حلی برای کاهش تمرکز جمعیت انتخاب می نماید که امیدواریم بندر مقام بتواند این عنوان را کسب کند.

سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه جهانگردی داخلی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در بازدید از روستای مقام گفت: روستای ساحلی مقام ظرفیت ها و قابلیت های خوبی در حوزه جهانگردی دارد.

وی اضافه نمود: بندر مقام می تواند به عنوان پشتیبان جزیره شیدور (مارو) در ارائه خدمات در حوزه جهانگرد به جهانگردان باشد.

در ادامه مدیرکل دفتر توسعه جهانگردی داخلی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی از ساحل مکسر، گردنه عشاق، پارک ساحلی، قلعه مغویه و... بندر مقام بازدید کرد.

بندر مقام از توابع بخش شیبکوه بندرلنگه است که به علت دارا بودن جاذبه های طبیعی و بکر جهانگردان زیادی را به خود جذب نموده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11346

به "بندر مقام کاندید روستای جهانی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندر مقام کاندید روستای جهانی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید