مشخص نحوه تامین هزینه انتقال زندان ها به خارج از شهرها

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اطلاع داد براساس پیشنهاد ارجاعی به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400، هزینه مورد احتیاج برای انتقال زندان ها و ایجاد اشتغال در این مراکز به وسیله اجاره یا فروش بنای زندان ها تامین می گردد.

مشخص نحوه تامین هزینه انتقال زندان ها به خارج از شهرها

به گزارش روابط عمومی مجلس، حسن نوروزی در تشریح نشست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از آنالیز و جمع بندی پیشنهادهای نمایندگان در خصوص لایحه بودجه 1400 اطلاع داد و گفت: بعضی از پیشنهادات تصویب و مورد موافقت نهاده شد و بعضی هم رد شدند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از پیشنهادها در خصوص موضوع انتقال زندان ها از کلانشهرها به خارج از شهرها و اعتبارات مورد احتیاج بود که مورد موافقت نهاده شد؛ در ماده 113 برنامه ششم توسعه تاکید شده که بودجه و اعتبارات این موضوع باید در بودجه سالانه مطرح گردد.

وی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد و تصمیم کمیسیون مقرر شد میان سازمان زندان ها و شهرداری ها همکاری لازم انجام گردد و شهرداری ها در تغییر کاربری و تفکیک زندان ها مساعدت لازم را داشته باشند به گونه ای که قیمت بنای زندان ها افزایش یابد تا بتوان از ارزش اضافه کرده آن نسبت به ساخت زندان خارج از شهر اقدام کرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم یادآور شد: همچنین موضوع ایجاد و تاسیس کارگاه های آموزشی و اشتغال در زندان ها مطرح شد که قرار شد درآمد هزینه ای باشد به این صورت که بودجه مورد نظر به وسیله سازمان زندان ها تامین و برای اشتغال هزینه گردد بنابراین این پیشنهاد به دلیل درآمد هزینه ای بودن مورد تصویب نهاده شد.

نوروزی ادامه داد: همچنین پیشنهاد خرید چندین دستگاه خودرو برای سازمان تعزیرات حکومتی مازاد بر آنکه دولت پیشنهاد داده بود مطرح شد و مورد موافقت نهاده شد پیشنهاد طرح مطالعاتی برای ساخت چند مرکز برای پزشکی قانونی و بعضی از شهرستان ها مطرح و اعضای کمیسیون هم با آن موافقت کردند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8686

به "مشخص نحوه تامین هزینه انتقال زندان ها به خارج از شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص نحوه تامین هزینه انتقال زندان ها به خارج از شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید