جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها با موضوع کارآفرینی اجتماعی و استارتاپ ها برگزار می گردد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان خراسان رضوی گفت: پنجمین دوره جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها با موضوع کارآفرینی اجتماعی و استارتاپ ها برگزار می گردد. خراسان رضوی به لحاظ پیشنه ای که در امر پیشگیری وقوع جرم دارد، پنجمین دوره جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها را مدیریت می نماید.

جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها با موضوع کارآفرینی اجتماعی و استارتاپ ها برگزار می گردد

سید امیر مرتضوی، 2 دی ماه، در نشست خبری خود که در دادگستری برگزار گردید، اظهار کرد: پنجمین دوره جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها با موضوع کارآفرینی اجتماعی و استارتاپ ها برگزار می گردد.

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی اولویت دار از موضوعات اساسی در ایده های این جشنواره است. این جشنواره با هدف ارتقاء آموزش و کسب وکار اجرا می گردد که سازمان ها و دستگاه ها نیز ما را در این راه کمک می نمایند. خراسان رضوی به لحاظ پیشینه ای که در امر پیشگیری وقوع جرم دارد، این برنامه را مدیریت می نماید.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان خراسان رضوی اضافه کرد: 9 استان زیرمجموعه خراسان رضوی هستند که در موضوع جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها همکاری می نمایند. خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان بلوچستان،گلستان، مازندران،یزد و هرمزگان استان های زیر مجموعه هستند.

مرتضوی عنوان نمود: پیشگیری از جرایم مالی، پیشگیری از فساد اداری، پیشگیری از جرایم و آسیب های فضای مجازی، پیشگیری از اعتیاد و قاچاق موادمخدر، پیشگیری از جرایم و تخلفات رانندگی، پیشگیری از جرایم و تخلفات حوزه پزشکی، پیشگیری از جرایم مالکیت معنوی، ارائه خدمات حقوقی و قضایی، مشارکت و مسئولیت اجتماعی از جمله محورهای موضوعی این جشنواره هستند.

وی با اشاره به اینکه رئیس قوه قضاییه بر مردمی بودن و اجتماعی شدن اهتمام ورزیده و قوه قضاییه نیز در این زمینه کار می نماید تا بتواند از ظرفیت های این جشنواره استفاده کند، اعلام کرد: به زودی مراسمی در خراسان رضوی تشکیل خواهد شد و از 40 نفر از نخبگان و فرهیختگان تشکل ها و سمن ها تقدیر خواهد شد. این افراد می توانند تبیین نمایند که تشکل ها چه کمکی می توانند به قوه قضاییه داشته باشند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان خراسان رضوی گفت: به تیم برگزیده اول، هفت میلیون تومان جایزه نقدی و برگزیده دوم پنج میلیون تومان جایزه نقدی و تیم سوم چهار میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد. مرحله اول این جشنواره فراخوان آن است که از 12 آذر ماه تا یک بهمن ماه برگزار می گردد. 18 آذرماه تا 22 دی ماه نیز ثبت نام تیم هاست.

مرتضوی با بیان اینکه زمان برگزاری رویداد از تاریخ 19 تا 21 بهمن 98 است، تاکید نمود: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند ایده های استارتاپی خود با موضوعات مطرح شده را در سایت جشنواره به آدرس www.festivalidea.ir ثبت نمایند. 19 دی ماه نیز پیش رویداد یک روزه برگزاری می گردد. 19 تا 21 دی ماه در تهران این همایش برگزار خواهد شد و تیم ها عملکرد خود را ارائه می دهند و هشت اسفند نیز اختتامیه این جشنواره است.

وی ادامه داد: تمام کسانی که در جشنواره ایده دارند، رها نمی شوند تا بتوان از ظرفیت این افراد در فضای کسب وکار استفاده کرد. در دوره های قبل گروه های دانش آموزی نیز حضور داشتند. گروه های متخصص در استان ها وجود ندارند و تنها در مرکز متخصص حضور دارند. این جشنواره آن قدر اثرگذار بوده است که برنامه هایی از آن در تلوزیون ساخته شده است. خراسان رضوی در هر دوره حضور فعالی دارد. هدایا جشنواره مهم نیست، دیده شدن ایده ها مهم تر است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4356

به "جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها با موضوع کارآفرینی اجتماعی و استارتاپ ها برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها با موضوع کارآفرینی اجتماعی و استارتاپ ها برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید