روز نهم المپیک، روزی تاریخی برای انگلیسی ها

به گزارش جعبه مهر، ورزشکاران انگلیسی در روز نهم المپیک ریودوژانیرو مدال های تاریخی کسب کردند.

روز نهم المپیک، روزی تاریخی برای انگلیسی ها

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، نهمین روز المپیک با مدال طلا برای کاروان کنیا آغاز شد. جمیما سامگونگ در دوی ماراتن با ثبت زمان دو ساعت 24 دقیقه و چهار ثانیه به عنوان نفر اول از خط خاتمه عبور کرد. کروا دیگر ورزشکار کنیایی با 9 ثانیه اختلاف دوم شد و مدال برنز به مار دیبابا اتیوپیایی رسید.

در پرش سه گام بانوان، کاترینه ایبارگن کلمبیایی با پرشی 15.17 متری قهرمان شد. مدال نقره به یولمار روخاس ونزوئلایی رسید.

یوسین بولت دوباره قهرمان 100 متر شد. سریع ترین مرد دنیا با ثبت رکورد 9.81 جاستین گاتلین آمریکایی را پشت سر گذاشت و هفتمین مدالش را در المپیک کسب کرد. دونده جامائیکایی در 200 متر و 4 در 100 متر نیز شانس کسب طلا دارد.

اما وید ون نیکرک با ثبت زمان 43.03 رکورد دو 400 متر را در دنیا شکست و توانست مدالی برای کاروان آفریقای جنوبی به دست بیاورد.

نهمین روز برای انگلیسی ها بهترین اتفاقات رخ داد. مکس ویتلاک نخستین مدال طلا ژیمناستیک انگلیس را در تاریخ المپیک کسب کرد. حریفان برزیلی او به نام های دیگو هیپولیتو و آرتور ماریانو نتواستند به امتیاز ویتلاک برسند و به ترتیب در صندلی دوم و سوم ایستادند.

ویتلاک در ادامه درخشش در خرک حلقه نیز مدال طلا را کسب کرد. لوییز اسمیت دیگر هموطنش به مدال نقره رسید.

نخستین مدال طلای گلف در تاریخ المپیک به نام یک انگلیسی ثبت شد. جاستین رز در این مسابقات قهرمان شد.

انگلیس با قهرمانی گیلز اسکات در مسابقات قایق بادبانی توانست چهاردهمین مدال طلای خود را کسب کند. بریتانیایی ها در کمتر از دو ساعت، چهار مدال زرین را به دست آوردند.

اما این خاتمه مدال گیری انگلیسی ها نبود. جیسون کنی با پشت سر گذاشتن هموطنش کالوم اسکینر در رشته دوچرخه سواری قهرمان شد.

آخرین مدال کاروان انگلیس را هم اندی ماری کسب کرد. ماری در دیداری سخت و نزدیک پیروز به شکست دو بر یک خوان دل پوترو آرژانتینی شد. مدال برنز به کی نیشیکوری رسید. تنیسور ژاپنی با شکست رافائل نادال به این افتخار رسید.

آمریکا در تنیس میکس به عنوان قهرمانی رسید. مدال نقره نیز به ورزشکاران این کشور رسید.

سیمون بایلز سومین طلای خود را در ژیمناستیک ریو به دست آورد. ژیمناست آمریکایی پیش از این در بخش هنری تیمی و انفرادی مدال طلا کسب نموده بود.

تیم ملی بسکتبال آمریکا نیز در ادامه پیروزی هایش در این روز فرانسه را شکست داد. این دیدار با نتیجه 100 بر 97 به نفع آمریکا خاتمه یافت.

نیکولو کمپریانی ایتالیایی توانست برای دومین بار در رشته تیراندازی مدال طلا را بر گردن آویزد. کپمریانی در 50 متر سه وضعیت قهرمان شد.

مسابقات کشتی فرنگی از روز نهم آغاز شد. پرافتخارترین کشتی گیر ایران، در این رشته ناکام بود. حمید سوریان در دیدار نخست خود مغلوب حریف ژاپنی اش شد. در شانس مجدد در حالی که از حریفش هفت بر صفر پیش بود ضربه فنی شد و از کسب مدال بازماند. مدال طلا را اسماعیل بوررو کوبایی بر گردن آویخت.

سعید عبدولی نماینده ایران در وزن 75 کیلوگرم نیز در نخستین بازی اش باخت، اما توانست در شانس مجدد مدال برنز را کسب کند. مدال طلا این وزن به رومن ولاسف روسی رسید.

روس ها در تنیس دو نفره زنان نیز به مدال طلا دست یافتند. ماکارووا و وسیتا با شکست دو بر صفر ورزشکاران سوییسی قهرمان شدند.

آلیا موستفینا پیروز شد با ثبت امتیاز 15.900 در پارالل ناهمسطح سومین مدال کشورش را در این روز به دست بیاورد.

شی تینگمائو، نخستین مدال طلا چین را در روز نهم در رشته شیرجه به ارمغان آورد. هی زی دیگر هموطنش به مدال نقره دست یافت.

زی علاوه بر کسب مدال نقره باعث رقم خوردن جالب ترین اتفاق این روز شد. یکی از هموطنانش در محل برگزاری مسابقه از او خواستگاری کرد.

در وزنه برداری 75 کیلوگرم بانوان منگ سوپینگ قهرمان شد و مدال نقره به کیم کوک هیانگ رسید.

فرانسه در شمشیربازی تیمی با شکست ایتالیا قهرمان شد.

دیگر مدال طلا فرانسوی ها را چارلین پیکون در قایقرانی کسب کرد.

مدال طلا این رشته در بخش مردان به دوریان فان ریسلبرگ هلندی رسید.

ازبکستان نیز روز نهم را با مدال طلا به خاتمه رساند. در بوکس سنگین وزن مردان حسنبوی دوسماتف یوبرخن مارتینس کلمبیایی را شکست داد و قهرمان شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3180

به "روز نهم المپیک، روزی تاریخی برای انگلیسی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز نهم المپیک، روزی تاریخی برای انگلیسی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید