سرمربی سابق ترامپولین: ژیمناستیک ایران رها شده، وزارت و کمیته المپیک کجا هستند؟

به گزارش جعبه مهر، سرمربی سابق ترامپولین می گوید که وزارت ورش باید به ژیمناستیک ورود کرده و پاسخی روشن به چرایی حدود 2 هزار سال تجربه مجموع افرادی باشد که از فدارسیون ژیمناستیک کنار گذاشته شده اند.

سرمربی سابق ترامپولین: ژیمناستیک ایران رها شده، وزارت و کمیته المپیک کجا هستند؟

حبیب نوظهوری در گفت و گو با خبرنگاران، درباره حاشیه های فدراسیون ژیمناستیک گفت: واقعیت ای است که قهرمانان این رشته و اشخاصی که اینن رشته به جامعه ژیمناستیک قهرمان معرفی کرده اکنون همگی بیرون گود هستند. معتقدم دلیل اینکه این پیشکسوتان و کاربلدان از ژیمناستیک کنار گذاشته شده اند فقط لجبازی است.

این مربی سابق ترامپولین گفت: معمولا اطراف مدیران قوی در ورزش، افراد فنی و قوی هستند و از مدیران باتجربه دعوت به همکاری می کنند تا مدیریت آنها قویتر شود. اما متاسفانه یکسری مدیران دیگر هستند که در عالم مدیریت نمی توانند اطراف خود اشخاص فنی و قوی تر از خود را ببیند. در فدراسیون ژیمناستیک تمام پیشکسوتان آدم های فنی خانه نشین هستند. البته خانم درگاهی همه را خانه نشین نکرده است. اشخاصی امثال من هم حاضر همکاری با درگاهی نیستند این را می گویم که درگاهی فکر نکند که ما را خانه نشین کرده است. این خانم از من درخواست کرد به عنوان سرمربی تیم ملی مشغول فعالیت شوم اما من قبول نکردم.

او اضافه کرد: به درگاهی گفته بودم که رئیس کمیته های ژیمناستیک بر اساس شایستگی انتخاب نشده اند. متاسفانه در فدراسیون ژیمناستیک درگاهی به رئیس هیات ها پست داده شده و شاهدیم که در این زمینه برخی رئیس های هیات ها هیچ تخصصی در آن زمینه ها ندارند! مثلا آقای نواب رئیس کمیته ترامپولین ایران هست. خانم درگاهی زمانی که رئیس فدراسیون شد معتقد بودم که با توجه به فعالیت هایی که از نواب در بخش اجرایی داشتم او به عنوان دبیر یا نایب رئیس فدراسیون انتخاب خواهد شد. لیاقت او بسیار بالاتر از رئیس کمیته ترامپولین بود اما متاسفانه پست های فدراسیون مانند گوشت قربانی به افراد نذر داده شد.

نوظهوری گفت: اگر یک دولت اشتباه کند مجلس است که به آن دولت و وزرا تذکر می دهد حال شما فکر کنید که دولتی اعضای کابینه خود را از افرادی که در مجلس عضو هستند انتخاب کند و به همه کنندگان مجلس پست دهد حتی پست های تشریفاتی، شرایط ژیمناستیک الان به این گونه است و هیچ کس نیست که از ژیمناستیک ایراد بگیرد.

او گفت: در فدراسیون ژیمناستیک بالای صدها پست ابلاغ زده شده و این ابلاغ ها به گونه ای است که هر کدام از افراد در مقابل فدراسیون سکوت کرده و حرفی نزنند. متاسفانه برخی رئیس هیات ها پست هایی را قبول کرده اند که هیچ شناختی از آن ندارند. رئیس هیات هایی داریم که در عمر خودشان ژیمناستیک هم کار نکرده و شاید هم در سالن ژیمناستیک یک ساعت هم حضور نداشتند و نمی دانند که ژیمناستیک چیست؟ چطور همچین آدم هایی می خواهند درد من که 35 سال در این رشته بودم را درک کند؟

او تاکید کرد: به نظر می رسد وزارت ورزش دغدغه هایی بالاتر از ژیمناستیک دارند. اگر ژیمناستیک برای وزارت مهم بود جلوی این رفتارها در ژیمناستیک را می گرفت. وزارت ورزش وجوانان ظاهرا کارهای خیلی مهمتر از ژیمناستک دارد. متاسفانه ژیمناستیک ایران رها شده است.

نوظهوری بیان نمود: از طرف وزارت ورزش به فدراسیون ژیمناستیک اعلام شده بود که دبیر فدارسیون باید عوض شده و حق حضور در فدارسیون را ندارد. همین الان که باشما صحبت می کنم از تاریخ آن نامه حدود 20 روز می گذرد اما دبیر فدارسیون به فدراسیون رفته و تمام نامه های فدراسیون را خودش امضا می کند. واقعا در تعجبیم که چرا وزارت ورزش هیچ عکس العملی در این خصوص ندارد.

او اضافه کرد: کل جامعه ژیمناستیک می داند که از لحاظ مدرک و فنی بسیار بالا هستم و با این وجود حاضر شدم که خودم را کنار کشیده و فدا کنم تا جامعه ترامپولین ملتهب نشود. در بخش ترامپولین اصلا مسابقات انتخابی برای اعزام به مسابقات خارجی و بین المللی وجود نداشت. فدراسیون از هرکی خوشش می آمد به مسابقات اعزام می کرد و اگر علیه فدراسیون صحبت می کردید محروم می شدید.

مربی ترامپولین تاکید کرد: من 10 سال سرمربی و مربی تیم ملی ترامپولین بودم. در دو سال خانم درگاهی بدترین کمیته ترامپولین را داشتیم و من هیچ سمتی در آن نداشتم. بیشتر آدم های فنی از همه کمیته ها کنار گذاشته شده اند. درگاهی اگر باهوش عمل می کرد و از پیشکسوتان استفاده می کرد اکنون به این وضع نمی افتاد. حضور هاشمی طبا و رمضانیان پور می توانست فدارسیون را سال های سال بیمه کند اما درگاهی از این دو پتانسل بسیار خوب هم نتوانست استفاده کند.

نوظهوری بیان نمود: افرادی که از فدراسیون بیرون انداخته شده و همکاری با فدارسیون ندارند روی هم حدود 2 هزار سال سابقه ورزشی دارند، از من که 35 سال در این رشته ام تا آقای وین که 60 سال در این رشته سابقه دارد و صدها پیشکسوت دیگر. اگر همه این سال ها تجربه را کنار هم بگذاریم شاید از 2 هزار سال تجربه بیشتر شود اما همه این افراد و تجربه ها بیرون از فدراسیون هستند.

او در پایان تاکید کرد: از مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می خواهم به داد ژیمناستیک ایران برسند. این دو نهاد تصمیم گیر کجا هستند که درباره ژیمناستیک اینگونه سکوت کرده اند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4409

به "سرمربی سابق ترامپولین: ژیمناستیک ایران رها شده، وزارت و کمیته المپیک کجا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی سابق ترامپولین: ژیمناستیک ایران رها شده، وزارت و کمیته المپیک کجا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید