آغاز عملیات بازسازی تکیه میرفندرسکی به وسیله سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان

به گزارش جعبه مهر، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، آغاز عملیات بازسازی تکیه میرفندرسکی به وسیله سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان صورت پذیرفت.

آغاز عملیات بازسازی تکیه میرفندرسکی به وسیله سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان

ابراهیم عمرانی با اشاره به تاریخچه تکیه میرفندرسکی اظهار کرد: تکیه حکیم میرفندرسکی در مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد و در شمال غربی این قبرستان در خیابان واله واقع شده است. این تکیه که از تکایای ویژه و منحصر بفرد مجموعه تخت فولاد به شمار می رود، به واسطه وجود مزار حکیم میر ابوالقاسم فندرسکی، عارف و فیلسوف برجسته زمان شاه عباس اول صفوی معروفیت دارد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اضافه نمود: البته علاوه بر این سابقه تاریخی و هویتی، تکیه میرفندرسکی از عناصر گردشگری و زیارتی فراوانی برخودار است و برگزاری رویدادهای گردشگری و حضور مستمر زائران و گردشگران در این تکیه، اهمیت و جایگاه زیارتی و گردشگری آن را نشان می دهد.

او با اشاره به بازدیدهای دوره ای کارشناسان حوزه بازسازی از مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد و با بیان اینکه بازسازی و نگهداری تکایا و بناهای آرامگاهی، بخشی از مأموریت و از وظایف این مجموعه است، اضافه نمود: بازسازی ابنیه و تکایای تخت فولاد به صورت دوره ای و براساس زمان بندی معین به وسیله کارشناسان حوزه بازسازی این مجموعه و با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان انجام می گردد.

عمرانی به بازسازی تکیه میرفندرسکی اشاره نمود و اضافه نمود: با توجه به فرآیند آسیب شناسی، عملیات بازسازی این تکیه شامل سبک سازی، استحکام بخشی و کف سازی بام ها، بعلاوه بازسازی جداره ها، حجره ها و اصلاح آجرفرش تکیه شروع شده است.

او با بیان اینکه تکیه میرفندرسکی به لحاظ سبک معماری و عناصر گردشگری به عروس تکایا معروفیت دارد، ادامه داد: سال گذشت بازسازی سنگ مزار آرامگاه میرفندرسکی به عنوان یکی از اماکن مقدس و زیارتی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد همراه با نورپردازی کامل این تکیه به صورت کامل انجام شد و اکنون نیز پروژه بازسازی این تکیه به وسیله سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان شروع شده که در مدت 4 ماه انجام خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11381

به "آغاز عملیات بازسازی تکیه میرفندرسکی به وسیله سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز عملیات بازسازی تکیه میرفندرسکی به وسیله سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید