شکم گردی: این غذاهای گریل را حتما امتحان کنید!

به گزارش جعبه مهر، غذاهای گریل معروف جهان

وقتی صحبت از غذاهای گریل شده می گردد بیشتر ما یاد کباب های گوشت قرمز روی آتش می افتیم. اما غذای گریل واقعا به چه معناست؟ گریل را می توان هنر ذغال و دود دانست. امروزه بخش بزرگ فرهنگ هر کشوری را غذای آن کشور تشکیل می دهد بطوریکه چند سالی است که شاخه جدیدی از جهانگردی به نام جهانگرد غذایی هم ایجاد شده است. امروز می خواهیم با هم به دور جهان سفر کنیم و با غذاهای گریل معروف جهان در هر کشور آشنا شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

شکم گردی: این غذاهای گریل را حتما امتحان کنید!

ژاپن: یاکیتوری(Yakitori)

مطمئنا سفر به ژاپن بدون امتحان کردن غذاهای آن کامل نخواهد بود. وقتی صحبت از غذاهای ژاپنی می گردد، اولین چیزی که به فکر خطور می نماید، سوشی است که البته طبیعی است چون ژاپنی ها به سوشی هایشان معروف هستند. اما غذاهای دیگری هم در این کشور وجود دارند که ارزش امتحان کردن دارند، یکی از این غذاها، یاکیتوری نام دارد. یاکیتوری در واقع مرغ گریل شده که سبک های مختلفی از آن وجود دارد. ژاپنی ها یاکیتوری را با نوعی سس شیرین می خورند.

آرژانتین: آسادو (Asado)

آسادو، مورد علاقه ترین گریل در سراسر آرژانتین است. در آسادو، گوشت قرمز یا سفید را روی یک اجاق گریل روباز روی ذغال و آتش کباب می نمایند. آسادو در آرژانتین با نوعی سس به نام چیمیچوری (chimichurri) که نوعی سس گیاهی است، یک نوع سالاد خاص آرژانتین و سبزیجات گریل شده سرو می گردد.

هند: Chicken tikka

چیکن تیکا غذایی معروف در هند، بنگلادش و پاکستان است که از گوشت مرغ بدون استخوانی که در ماست و ادویه (پودر فلفل قرمز، زنجبیل، آبلیمو و سیر) خوابانده شده است، درست می گردد. بعد از این، گوشت را روی اجاق ذغالی و یا ظرفی سفالی به نام تندور گریل می نمایند. اگر به هند سفر کردید حتما چیکن تیکا را یکبار امتحان کنید.

اندونزی: ساتای (Satay)

یکی از برترین بخش های سفر به اندونزی، تست غذای ساتای، غذای ملی آن است. ساتای یک بشقاب غذایی است که از گوشت (بیف، میگو، مرغ، خرگوش و…) تشکیل شده است، این گوشت ها به سیخ کشیده شده و روی آتش گریل می گردد. در اندونزی ساتای به مقدار ای معروف است که جز غذاهای خیابانی این کشور هم محسوب می گردد، آنها در درست کردن این غذا مهارت بسیار بالایی دارند. پس حتما آن را در یکی از رستوران های خبابانی امتحان کنید.

کلمبیا: Lomo al Trapo

این غذا از غذاهای اصلی مردم کلمبیا و از غذاهای گریل معروف جهان است. برای درست کردن آن، گوشت را در نمک می خوابانند و بعد آن را در کاسه ای گذاشته و مستقیما روی آتش می گذارند و بعد از کباب شدن ان را سرو می نمایند. شاید به نظرتان غذایی معمولی باشد اما باید یکبار آن را امتحان کنید تا بتوانید مزه بی نظیر آن را باور کنید.

کره: Galbi-gui

در واقع Galbi-gui همان تکه های گوشت گوساله است که بصورت لایه های نازک بریده شده است و روی ذغال کباب می گردد. این غذا در کنار کاهو و خمیر لوبیا خورده می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11087

به "شکم گردی: این غذاهای گریل را حتما امتحان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکم گردی: این غذاهای گریل را حتما امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید