هیچ مورد کرونا مثبت و مشکوکی در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید نمود: هیچ مورد کرونا مثبت و مشکوکی در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است.

هیچ مورد کرونا مثبت و مشکوکی در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

محمد حسین صومی در گفت وگوی زنده تلویزیونی در تشریح این خبر اظهار کرد: تمهدیدات لازم برای مراقبت از کسانی که احیانا دچار عفونت شده و نیازمند مراقبت و بستری در بیمارستان ها باشند، اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: کرونا ویروس هم مانند سایر ویروس ها می تواند افراد را گرفتار کند و مرگ با این ویروس بیش تر از مرگ با آنفلوانزای نوع ب یا H1M1 نیست که ما در ماه های گذشته آن را تجربه کردیم.

وی بیان نمود: بهترین اقدام برای جلوگیری از انتقال و کاهش تلفات بیماری رعایت توصیه های بهداشتی است.

صومی گفت: شستن دست ها به هنگام آلودگی به مدت 20 ثانیه، استفاده از دستمال کاغذی به هنگام سرفه و انداختن آن به سطل زباله، استفاده از ماسک در صورت امکان انتقال عفونت از افراد دیگر یا در صورت بیمار بودن خود فرد از راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

وی متذکر شد: امکان انتقال عفونت به وسیله دستگاه گوارش وجود ندارد، اما مخاط بینی و چشم و دست های آلوده احتمال انتقال ویروس را افزایش می دهد، از این رو توصیه می گردد افراد از تماس با مخاط دهان و چشم و دست دادن با یگدیگر خودداری نمایند.

وی تاکید نمود: هم استانی ها آرامش خود را از دست ندهند و فرایند موجود با گرم شدن هوا، کنترل می گردد.

وی در پایان گفت: افرادی که دچار بیماری به ویژه بیماری های تب دار شده و یا علایمی مانند مسائل تنفسی، سرفه یا احساس سنگینی در تنفس یا درد عضلانی شدید داشته باشند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند، تمانی مراکز دولتی و خصوصی موظف به پذیرش مراجعان هستند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4806

به "هیچ مورد کرونا مثبت و مشکوکی در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مورد کرونا مثبت و مشکوکی در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید