پرستاران داوطلب دوران کرونایی در انتظار معین تکلیف

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیگیری بکارگیری پرستاران جهادگر در دوران کرونا گفت: این پرستاران با هماهنگی وزارت بهداشت در ایام شیوع و بحران کرونا در بیمارستان های سانتر عفونی به کارگیری شدند و اکنون در انتظار موافقت مسئولین برای معین تکلیف و نحوه جذب هستند.

پرستاران داوطلب دوران کرونایی در انتظار معین تکلیف

ارسلان سالاری به همراه جمعی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه در راستای بهبود زیرساخت های حوزه سلامت و جبران بخشی از عقب ماندگی های این حوزه با معاونین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ملاقات و رایزنی کردند.

سالاری با اشاره به عقب ماندگی های حوزه سلامت گیلان در مقایسه با سایر استان های کشور، اظهار کرد: برطرف مسائل و نواقص حوزه بهداشت و درمان گیلان، احتیاجمند عزمی جدی و اراده قوی دارد که باید با کوشش های منسجم و مستمر مسئولان به انتها برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بدهی های بیش از 300 میلیارد تومانی این دانشگاه، اضافه نمود: گیلان به لحاظ توسعه و بهبود زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان علاوه بر پیگیری مجدانه مسئولان دانشگاه، همچنان احتیاجمند بذل توجه مسئولان کشوری از جمله مقامات عالی وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه است.

وی با اشاره به نشست با معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت و درمان، اعلام کرد: زیرساخت های حوزه فرهنگی و دانشجویی گیلان از جمله در بخش خوابگاهی مطلوب نیست، به گونه ای که بسیاری از دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه های مستهلک و استیجاری ساکن هستند در حالی که این شرایط برازنده گیلان و دانشجویان فرهیخته این استان نیست.

سالاری توضیح داد: سرانه ورزشی و فضاهای فرهنگی متناسب با تعداد و احتیاج دانشجویان و کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان منقضی شده و مربوط به حداقل 20 سال گذشته است و مسئولان برای بهسازی و ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی متناسب با جمعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به ملاقات خود با معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان اشاره و اظهار کرد: استان گیلان تنها استانی است که طرح تحول نظام شهری در آن به اجرا در نیامده و در رتبه آخر کشوری واقع شده است، در حالی که بیشتر استان ها با استفاده از ظرفیت طرح تحول نظام سلامت بسیاری از زیر ساخت های حوزه بهداشت و درمان خود را تقویت و نیروی انسانی مورد احتیاج حوزه های سلامت خود را جذب نموده اند.

وی ادامه داد: اگر از فرصت به جامانده اجرای طرح تحول نتوانیم به آنچه که حق گیلان است دست پیدا کنیم، قطعاً با توجه به جمعیت استان و جمعیت شناوری که در طول سال در استان جریان دارد، با چالش های اساسی در حوزه سلامت روبرو خواهیم شد، همچنان که در بحران کرونا ویروس این چالش ها بسیار مشهود بود.

سالاری با بیان اینکه طرح تحول سلامت طرحی بسیار به جا و مثمر ثمر بوده که تا به امروز در گیلان به صورت مطلوب اجرا نشده است، توضیح داد: طرح تحول سلامت و نظام ارجاع مستلزم فراهم شدن فضای فیزیکی و استقرار تجهیزاتی است که گیلان نتوانسته از این نعمت حوزه سلامت، در حد مطلوب برخوردار گردد.

وی همچنین پیگیری مطالبات به حق پزشکان خانواده را از دیگر مباحث مطروحه در نشست با معاون بهداشتی وزیر عنوان و ابراز امیدواری کرد با یاری های حوزه بهداشت وزارت متبوع گامی مثبت برای پرداخت این مطالبات برداشته گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیگیری بکارگیری پرستاران جهادگر در دوران کرونا در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت و درمان، ادامه داد: این پرستاران با هماهنگی وزارت بهداشت در ایام شیوع و بحران کرونا در بیمارستان های سانتر عفونی به کارگیری شدند و اکنون در انتظار موافقت مسئولین برای مشخص تکلیف و نحوه جذب هستند.

وی با اشاره به اینکه در ملاقات با معاون درمان وزیر بهداشت و درمان نیز در مورد اختصاص سهمیه بیشتر پزشکان طرحی اعم از متخصص و عمومی رایزنی هایی انجام شد، گفت: بسیاری از مراکز درمانی گیلان از کمترین امکانات تشخیصی برخوردار نیستند و چه بسا یک بیمار برای تشخیص بیماری، باید به چند مرکز ارجاع داده گردد که این برازنده استان نیست.

سالاری اعلام کرد: پیگیری های شد تا حداقل با مساعدت های این معاونت بتوانیم تعدادی از احتیاجمندی های تجهیزاتی بیمارستان های استان اعم از سی تی اسکن، ام آر آی و غیره را مرتفع کنیم.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6370

به "پرستاران داوطلب دوران کرونایی در انتظار معین تکلیف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرستاران داوطلب دوران کرونایی در انتظار معین تکلیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید