چین: 9 مورد که در سفر به یوننان باید به آن ها توجه داشته باشید

به گزارش جعبه مهر، یوننان نام استانی در چین است که جاذبه های طبیعی و فرهنگی بسیاری دارد و بازدید از آن برای گردشگران بسیار هیجان انگیز خواهد بود. ویژگی اصلی این مکان وجود قوم هایی با فرهنگ های مختلف است.

چین: 9 مورد که در سفر به یوننان باید به آن ها توجه داشته باشید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

یوننان یا Yunnan یکی از استان های چین است که همانند سایر بخش های این کشور جاذبه های زیادی برای گردشگران دارد. این استان در جنوب غربی چین واقع شده و دارای اقوام متنوعی است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، در این استان 25 قوم از 56 قوم شناخته شده در چین زندگی می نمایند که نکته جالب در مورد تمام آن ها این است که هر کدام فرهنگ و غذاهای خاص خودشان را دارند.

در کنار فرهنگ و غذاهای جالب، در این استان شاهد مناظر بسیار زیبا و مهیجی هستیم که سرزمینی الهام بخش و رویایی به حساب می آید. در این مقاله از خبرنگاران تصمیم داریم تا با این استان و جاذبه های آن بیشتر آشنا شویم. پس تا سرانجامی مقاله همراه ما باشید.

تراس های هانی ریچ (Hani Rich Terraces)

تراس های هانی ریچ در استان یوننان قرار دارند که در واقع نوعی سیستم آبیاری برای مزارع به حساب می آیند. هانی ها قومی بودند که در 1300 سال پیش این سیستم را برای آبیاری مزارعشان در شهرستان Yuanyang استفاده کردند. این تراس های زیبا در جنوب شرقی یوننان واقع شده اند و زمینی به وسعت 166 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده اند.

در زمان طلوع و غروب، نور خورشید در این حوضچه ها منعکس می شود و منظره ای تماشایی را به وجود می آورد. رنگ بندی محیط نیز در شرایط این چینی در هر دقیقه بر اساس خورشید تغییر می نمایند که خود نمایشی جالب از خورشید است. گردشگران برای بازدید از سه بخش اصلی از این تراس ها احتیاج به پذیرش دارند اما باید بدین نکته نیز توجه داشت که مردمان محلی می توانند به سادگی شما را در جهت بازدید از بخش های رایگان این مکان هدایت نمایند که البته زیبایی آن ها نیز با بخش های اصلی رقابت می نماید.

نودل برنج

یکی از محبوب ترین غذاهای یوننان Guogiaomixian نام دارد که به رشته فرنگی برنج ترجمه می شود. افسانه های حاکی از این هستند که این غذا توسط خانمی ساخته شده است که احتیاج به سوپی داشت که در جریان حمل آن از روی پلی که به جزیره و محل مطالعه همسرش متصل می شد آبکی نشود و مواد آن زیاد نرم و خیس نشوند. این غذا با آب مرغ سرو می شود و از سایر مواد آن می توان به سبزیجات، ماهی، گوشت، گیاهان، ادویه جات و نودل برنج اشاره نمود. تمام این مواد قبل از سرو غذا به آن افزوده می شوند.

شهر قدیمی لیجیانگ (Ligiang)

بخش قدیمی لیجیانگ مکانی شگفت انگیز و کمی گیج نماینده است که کوچه هایش با سنگ فرش های زیبایی تزئین شده اند و مغازه ها، کافه ها و رستوران های مختلفی در آن وجود دارند. در این منطقه ساختمان هایی با همان سبک معماری چینی وجود دارند اما بسیاری از ساختمان های قدیمی از بین رفته اند و ساختمان های جدید نیز به عنوان میراث دار ساختمان های هزار ساله شناخته می ّشوند. یونسکو این مکان را به عنوان شهر قدیمی در سال 1997 در سایت میراث فرهنگی دنیای ثبت کرد و مدعی شد که این مکان دارای هماهنگی بین فرهنگ های مختلف است که باعث ساخت منطقه ای شهری با ویژگی های برجسته شده است.

شب ها این منطقه جلوه خاصی دارد و موزیسین ها اقدام به نواختن موسیقی های چینی و بین المللی می نمایند که همگی باعث افزایش جذابیت این مکان می شود.

آبی ترین آب

بالاترین نقطه از کوه Jade Dragon Snow مکانی بسیار زیبا است که صعود به آن کار ساده ای نیست. این بخش مناظر بسیار زیبایی دارد و ارتفاع آن تقریبا 5500 متر است که مکانی معنوی برای اقلیت قومی Naxi به حساب می آید. در روز هایی که هوا تمیز باشد مردم از شهر Ligiang می توانند این کوه را ببینند. تله کابین موجود در این کوه از دامنه آن آغاز می شود و گردشگران با استفاده از آن می توانند منظره ای بسیار زیبا از روستای اطراف کوه ببینند. روستای Blue Moon که در اطراف این کوه واقع شده، آبی ترین آبی را دارد که بشر تاکنون مشاهده نموده است. در این روستا چهار دریاچه وجود دارد که هر کدام نیز رنگ آبی متفاوتی دارند. این روستا در بین زوج های جوان محبوبیت زیادی دارد و برای ثبت تصاویر پیش از ازدواجشان به این محل می آیند.

Tiger Leaping Gorge

Tiger Leaping Gorge در سال 2003 توسط یونسکو به عنوان میراث دنیای ثبت شد و این محل یکی از عمیق ترین در های دنیا به حساب می آید. در زیر این دره که ارتفاعی 3790 متری دارد آب رودخانه Yangtze می خروشد. کوهنوردان باید دو یا سه روز برای لذت بردن و کوهنوردی در این مکان وقت بگذارند که در این مدت مناظر بسیار زیبایی را مشاهده خواهند کرد. البته امکان کوهنوردی یک روزه نیز در این دره وجود دارد که در آن افراد می توانند در بخش های پایین دره و اطراف رودخانه کوهنوردی نمایند. استراحتگاه های زیادی در این راستا وجود دارند که در این بین می توان به مهمان خانه های ارزان و رستوران ها اشاره نمود.

حشرات سرخ شده (Stir fried insects)

بسیاری از فروشگاه های چین حشرات کبابی می فروشند اما در استان یوننان نوع منحصر به فردی از این حشرات فروخته می شود که به آن ضیافت حشرات یوننان گفته می شود. از مواد این غذاها می توان به کرم چوب خیزران (بامبو)، کرم ابریشم، جیجیرک و سنجاقک اشاره نمود. از دیدگاه مردم محلی این خوراکی، غذایی ترد، نمکی و خوشمزه است. البته بدون شک حشرات سرخ شده با مزاج بسیاری از ایرانیان مطابق نیست و به هیچ وجه به سراغ چنین غذاهایی نمی رود - مترجم

پنیر سرخ شده

روبینگ (Rubing) نام پنیری در استان یوننان است که از شیر حرارت داده شده بز تهیه می شود. پنیر سرخ شده غذایی چینی است که مزه دلچسبی دارد. برخلاف پنیر های بز غرب که نرم و ترد هستند، این پنیر ساختاری سفت دارد و گاهی اوقات با ژامبیون Xuanwei نیز سرو می شود که این خود غذایی مربوط به فرهنگ خاصی است.

باربیکیو به سبک یوننان

به دلیل نزدیکی یوننان به ویتنام، میانمار و لائوس، غذاهای این منطقه دارای ترکیبی از گیاهان مختلف هستند که سبک غذایی جنوب شرقی آسیا به حساب می آید. غذاهای معمولی این منطقه از گوشت، ماهی و قارچ تهیه و در برگ موز یا پاندانوس (Pandan) پیچیده می شوند. چاشنی این غذاها نیز فلفل و سیر است که در سرانجام غذا را کبابی نموده و مصرف می نمایند. لازم به ذکر است که این غذا به همراه سس تند و لذیذ ماهی سرو می شود. یکی دیگر از غذاهای این منطقه بال مرغ است که با برنج پر و کبابی می ّشود. البته تکمیل نماینده غذاهای باربیکیویی این منطقه کباب گوشت گاو و بره است.

آرامش در XISHUANGBANNA

XISHUANGBANNA نام بخشی زیبا در شهر JINGHONG است که خودمختار به حساب می آید و به دلیل خیابان هایی پوشیده از درخت نخل، ساختار و آرامشی مثل تایلند دارد. این منطقه در جنوب یوننان واقع شده و نزدیک مرز لائوس قرار گرفته است. در ماه دسامبر دمای روز در این منطقه نزدیک به 30 درجه است و در این منطقه اقلیت قومی دای (DAI) زندگی می نمایند و لازم به ذکر است که این اقلیت 30 درصد از جمعیت یوننان را تشکیل می دهند.

معابد بودایی، جنگل های گرراستای و بارانی منگلا (MENGLA) و پارک های مربوط به اقلیت های قومی این منطقه از جمله مکان هایی هستند که بازدید از آن ها برای گردشگران جالب خواهد بود. راستای پیاده رو با طول چندین کیلومتر نیز در امتداد رودخانه منکونگ (MENKONG) وجود دارد.

گردش در بخش های مختلف استان یوننان

سفری کوتاه به Tiger Leaping Gorge یا کوه Jade Dragon Snow به وسیله تور های موجود در منطقه امکان پذیر است و گردشگران می توانند آن را به وسیله مهمان خانه ها یا آژانس های مسافرتی رزرو نمایند. برای حمل و نقل نیز می توانید به وسیله اجاره ماشین های 6 نفره اقدام کنید. وب سایت China Highlights جاذبه های اصلی این کشور را معرفی می نماید که گردشگران می توانند از آن برای یافتن مکان مناسب برای گردش استفاده نمایند. تمام تور های گردشگری که مقصدشان کوهJade Dragon Snow است در روستای Blue Moon توقف می نمایند و گردشگران می توانند به وسیله تلکابین به بالای کوه بروند. البته گردشگران می توانند به وسیله دامنه کوه نیز اقدام به خرید بلیط برای استفاده از تله کابین نمایند.

تصاویر

یوننان زیبا: روستای بلو مون (Blue Moon) در کوه Jade Dragon Snow از یوننان قرار گرفته است که گفته می شود آبی ترین آبی دنیا را دارد.

تراس های Hani Rich: این تراس ها در شهر Yuanyang توسط قوم هانی (Hani) حدود 1300 سال پیش ساخته شده اند. منظره این تراس ها در زمان غروب و طلوب خورشید شگفت انگیز تر می شود.

صومعه ganden sumtseling: این صومعه تبتی مربوط به بودایی ها است و در Zhongdian قرار گرفته است. این بخش به Shangri-La که مکانی افسانه ای است شهرت یافته و در بخش خد مختار یوننان واقع شده است.

نودل برنج: Guogiaomixian غذایی محبوب در یوننان است که به صورت مجزا همراه با آب مرغ سرو می شود.

سوپ ترکیبی: اجزای این سوپ پیش از مصرف آن بایکدیگر ترکیب می شوند و پخت آن ها نیز درون مایعی داغ صورت می گیرد.

Tiger Leaping Gorge: این منطقه یکی از عمیق ترین دره های دنیا است که بیش از 3000 متر ارتفاع دارد. ارتفاع گرند کانیون در آمریکا بیش از 1800 متر است که این دره ارتفاعی حدود دو برابر بیشتر از آن دارد.

کوه Jade Dragon Snow: ارتفاع این کوه بیش از 5500 متر است و نقشی عرفانی برای اقلیت قومی Naxi دارد.

شهر قدیمی Lijiang: برخلاف شهر های باستانی چین، شهر Lijiang توسط دیوار محاصره نشده است و زمان ساخت این شهر قدیمی به 1000 سال پیش باز می شود و در سال 1997 نیز توسط یونسکو در لیست میراث فرهنگی دنیا ثبت شده است.

تراس های آب سفید (White Water Terraces): این تراس ها در کوهپایه Haba Xueshan واقع شده اند. این کوه در شمال غربی Tiger Leaping Gorge قرار گرفته است.

باربیکیو به سبک یوننان: یوننان در مجاورت کشور های ویتنام، میانمار و لائوس قرار گرفته و به همین دلیل در فرهنگ غذایی این منطقه گیاهان مختلفی دیده می شود که این فرهنگ ریشه در جنوب غربی آسیا دارد.

پنیر سرخ شده یوننان: این غذا با پنیر تهیه شده از شیر بز ساخته می شود و ساختار منحصر به فردی دارد.

:XISHUANGBANNA این بخش منطقه ای خودمختار است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و گردشگران در این مکان می توانند فرهنگ Dai را تجربه نمایند و به بازدید از جنگل های بارانی بپردازند.

جشن Dai: در حقیقت XISHUANGBANNA مرکزی برای اقلیت Dai در چین به حساب می آید و تصویر بالا مربوط به جشن سال نو در تقویم Dai است که مردم لباس سنتی می پوشند.

فانوس های آسمان: مردم Dai سال نو را با پاشیدن آب و رها کردن هزاران فانوس در آسمان جشن می گیرند.

همان طور که در این مقاله از خبرنگاران مطالعه کردید، با یوننان و جاذبه های آن آشنا شدیم. نظر شما در مورد این استان از چین چیست؟

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3144

به "چین: 9 مورد که در سفر به یوننان باید به آن ها توجه داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: 9 مورد که در سفر به یوننان باید به آن ها توجه داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید