کاهش 32 درصدی تولیدات بخش زراعی سیستان و بلوچستان

به گزارش جعبه مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته به دلیل خشکسالی شدید در استان سطح زیر کشت محصولات کشاورزی به ویژه زراعی با کاهش 32 درصدی رو به رو بود.

کاهش 32 درصدی تولیدات بخش زراعی سیستان و بلوچستان

زورقی در گفت وگو با خبرنگاران- افزایش 64 درصدی فراوریات باغی، رشد 112 درصدی ماهیان سرد آبی و 19 درصدی ماهیان گرم آبی را از جمله دستاوردهای حوزه کشاورزی با وجود خشکسالی در استان اعلام کرد.

زورقی، سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی سیستان و بلوچستان در سال گذشته را 242 هزار هکتار ذکر کرد و گفت: این در حالیست که اگر خللی در تأمین منابع آبی وجود نداشته باشد این سطح به بیش از 400 هزار هکتار قابل افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به فراوری گوشت در استان نیز گفت: این استان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن ظرفیت های لازم توانایی تأمین 50 هزار تن گوشت قرمز مورد احتیاج کشور را دارد و هیچ استانی از این ظرفیت برخوردار نیست.

وی اعلام کرد: وجود کشتارگاه ها و قرنطینه دامی از جمله ظرفیت های مهم سیستان و بلوچستان است که می تواند نقش مهمی در واردات و کشتار دام داشته باشد.

زورقی با اشاره به این که سیستان و بلوچستان تنها استان کشور است که در آن واردات دام انجام می گردد، گفت: سال گذشته مجوزهای واردات دام محقق نشد اما سال جاری تعداد زیادی از این مجوزها منجر به واردات دام و زمینه ساز رونق اشتغال و توسعه استان شده است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2071

به "کاهش 32 درصدی تولیدات بخش زراعی سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 32 درصدی تولیدات بخش زراعی سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید