گزینه وارداتی تازه پارس خودرو ، جزئیات و قیمت خودرو

به گزارش جعبه مهر، دهم تیر ماه و در جریان رونمایی از زوتی DL5 پارس خودرو، تیموری مدیرعامل سایپا از واردات یک خودروی هیبریدی با نام چانگان Uni-V و واگذاری واردات آن به شرکت پارس خودرو اطلاع داد.

گزینه وارداتی تازه پارس خودرو ، جزئیات و قیمت خودرو

به گزارش خبرنگاران به نقل از تجارت نیوز، چانگان Uni-V (یونی وی) در رده سدان های فست بک قرار می گیرد. این سدان که قرار است با آمدنش بازار خودروهای هیبریدی در ایران را متحول سازد، رقیب جدی و سرسختی برای سدان های مونتاژی بازار اعم از KMC J7 کرمان موتور و ریسپکت پرایم بهمن موتور نیز خواهد بود.

قیمت این خودرو در نسخه های پایه از 22 هزار دلار شروع شده و در نسخه های فول تا 27 هزار و 400 دلار نیز می رسد. بنابراین چانگان Uni-V جزو محصولات گران قیمت چینی خواهد بود و انتظار می رود در صورت تایید واردات به ایران، قیمتی بالای یک میلیارد و 500 میلیون تومان داشته باشد.

از سوی دیگر واردات این خودرو فعلاً وارد فاز عملیاتی نشده و احتمال می رود پس از اقدام به واردات، ترخیص این محصولات از گمرک حداقل چند ماهی طول بکشد.

این سدان چینی، جزو خودروهای فست بک طبقه بندی می گردد که در کشور مبداء با دونسخه هیبریدی و بنزینی درحال فراوری است.

نوع بنزینی، از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می برد که توانایی فراوری حداکثر 185 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت به وسیله یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر، به محورها منتقل می گردد.

در نوع هیبریدی، با ترکیب پیشرانه بنزینی و موتور الکتریکی، به حداکثر قدرتی برابر با 335 اسب بخار و گشتاور 590 نیوتن متر می رسیم که رقم قابل قبولی است. ترکیب موتور بنزینی و برقی، مصرف بنزین را به 4.95 لیتر در 100 کیلومتر می رساند که باید با بنزین ایران نیز تست شده و دید که این آمار، قابل دست یابی است یا خیر.

از جمله آپشن ها و امکانات رفاهی این سدان مجذوب کننده در نسخه فول، می توان به کروزکنترل، رادار رانندگی بین خطوط، سنسور تشخیص خواب آلودگی راننده، سنسور نور و باران، گرم کن صندلی های جلو، سیستم تشخیص چهره راننده، اتوهلد و ترمزپارک برقی اشاره نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11359

به "گزینه وارداتی تازه پارس خودرو ، جزئیات و قیمت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه وارداتی تازه پارس خودرو ، جزئیات و قیمت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید