برای تامین چادر مشکی، تولیدکنندگان داخلی باید در اولویت باشند

به گزارش جعبه مهر، رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق ایران معتقد است که در شرایط فعلی، کالاهایی که توان فراوری آنها در داخل کشور وجود دارد، نباید وارد شوند اما چگونگی برنامه ریزی دولت، برای این کار اهمیت زیادی دارد.

برای تامین چادر مشکی، تولیدکنندگان داخلی باید در اولویت باشند

سید محمد جعفری اظهار کرد: با توجه به تحریم ها و محدودیت هایی که علیه اقتصاد ایران وضع شده، حمایت از فراوری ملی و کوشش برای رشد و توسعه صنایع فراوریی اهمیت زیادی دارد.

به گفته وی جهت حرکت واردات نیز باید به سمت حمایت از واحدهای فراوریی تعریف گردد و کالاهایی به کشور بیایند که به تامین مواد اولیه یا واسطه ای فراوری یاری می نمایند یا کالاهای ضروری باشند که در حال حاضر توان فراوری آنها در داخل کشور وجود ندارد.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق ایران درباره واردات چادر مشکی اظهار کرد: این حوزه نیز باید مانند دیگر بخش ها مورد آنالیز دقیق و همه جانبه قرار گیرد. در اینکه کشور ما احتیاج قابل توجه به این کالا دارد، شکی نیست و قطعا باید برای تامین احتیاج برنامه ریزی لازم انجام گردد.

جعفری ادامه داد: آنچه که در این زمینه اهمیت دارد، آنالیز دقیق میزان توانایی فراورینمایندگان داخلی برای تامین احتیاجهای کشور است. از این واحدها باید حمایت گردد و با در نظر دریافت احتیاجهایشان، فضای فعالیتی قابل قبول داشته باشند و در صورت بی پاسخ ماندن بخشی از احتیاجها، به واردات فکر گردد.

وی با تاکید بر اینکه محدود کردن واردات باید به وسیله وضع تعرفه انجام گردد، اعلام کرد: ممنوعیت در تجارت تصمیم درستی نیست اما برای حرکت به سمت اولویت های در نظر گرفته شده، می توان تعرفه واردات را در محصولاتی که فراوری داخلی دارند، بالا برد و از این طریق بازار را در اختیار فراورینماینده های داخلی قرار داد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4511

به "برای تامین چادر مشکی، تولیدکنندگان داخلی باید در اولویت باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تامین چادر مشکی، تولیدکنندگان داخلی باید در اولویت باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید