هند برای نخستین بار از آمریکا نفت می خرد

به گزارش جعبه مهر، هند که سومین واردکننده بزرگ نفت در دنیا است، با خرید یک محموله برای تحویل در اکتبر از سوی شرکت ایندین اویل، برای نخستین بار نفت خام از آمریکا وارد خواهد نمود.

هند برای نخستین بار از آمریکا نفت می خرد

به گزارش خبرنگاران، این خرید پس از ملاقات نارندرا مودی، نخست وزیر هند، از آمریکا در ماه ژوئن صورت می گیرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در این ملاقات اظهار نموده بود که کشورش به دنبال صادرات بیشتر محصولات انرژی به هند است.

مدیر اقتصادی شرکت ایندین اویل به رویترز گفت: این شرکت 1.6 میلیون بشکه نفت مارس آمریکا را که یک نفت سنگین با سولفور بالا است و 400 هزار بشکه نفت وسترن کانادین سلکت را خریداری نموده است.

پتروچاینا برنده مناقصه برای فروش این محموله ها شده و انتظار می رود این محموله از منطقه گلف کاست آمریکا بارگیری گردد. شرکت ایندین اویل برای خرید این محموله ملزم به دریافت اجازه ویژه از وزارت کشتیرانی بود زیرا مقررات داخلی به نفع استفاده از کشتی های حامل پرچم هند برای واردات است.

هند جدیدترین کشور آسیایی پس از کره جنوبی، ژاپن، چین، تایلند، استرالیا و تایوان است که نفت آمریکا را خریداری می نماید، زیرا این کشورها پس از اینکه کاهش فراوری اوپک قیمت نفت سنگین ترش خاورمیانه یا گریدهای دارای سولفور بالا را افزایش داد، به دنبال متنوع کردن واردات نفت از سایر مناطق هستند.

پالایشگاه های هندی پس از انجام تغییراتی در کارخانه هایشان که فرآوری گریدهای سنگین و دارای سولفور بالا را راحت تر نموده است، به دنبال چنین گریدهایی به عنوان خوراک بوده اند زیرا این گریدها معمولا به قیمت پایین تری نسبت به سایر انواع نفت فروخته می گردد.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا ممکن است برای شرکت های هندی به یک منبع جایگزین برای چنین گریدهایی تبدیل گردد. پالایشگاه هندی بهارات پترولیوم نیز میخواهد نخستین محموله نفت خام آمریکا را خریداری کند و برای این منظور یک مناقصه خرید منتشر نموده است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3980

به "هند برای نخستین بار از آمریکا نفت می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند برای نخستین بار از آمریکا نفت می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید